JM011 Düşük Sıcaklık Termokronolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM011
Ad Düşük Sıcaklık Termokronolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATİH KARAOĞLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FATİH KARAOĞLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Termokronoloji yöntemlerini tanır Termrokronoloji yötemlerini uygulama alanlarını tanır Düşük sıcaklık termokronolojisi ve tektonik arasındaki ilişki ve uygulanmasını öğrenir. Ar-Ar, AFT ve (U-Th)/He yöntemlerinin temelleri ve jeolojik problemlere uygulanmasını öğrenir.

Dersin İçeriği

Tanıtım, radyometrik yaş tayini yöntemlerine genel bakış, yüksek ve düşük sıcaklık termokronoloji yöntemleri, Düşük sıcaklık termokronolojisinin uygulama alanları ve örnek olaylar

Dersin Ön Koşulu

Dersin Ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Dicken, A. 2005. Radiogenic isotope geology, 2nd edition. Cambridge University Press, 492 p. Wagner GA, Van den Haute P (1992). Fission Track-Dating. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 285 p. Stephenson J, Gallagher K, Holmes CC (2006). Low temperature thermochronology and strategies for multiple samples 2: Partition modelling for 2D/3D distributions with discontinuities. Earth Planet Sc Lett 241: 557-570. Reiners PW, Ehlers TA (editors) (2005). Low-Temperature Thermochronology: Techniques, Interpretations, and Applications. Mineralogical Society of America, vol:58, 620p.

Notlar

Dicken, A. 2005. Radiogenic isotope geology, 2nd edition. Cambridge University Press, 492 p.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Radyoaktif bozunma hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Radyoaktif bozunma türleri ve bunların ölçüm teknikleri konusunda temel bilgi sahibi olur
ÖÇ03 ICP-MS, TIMS, SIMS ve diğer ölçüm cihazları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 K-Ar ve Ar-Ar yöntemi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Fizyon İzi yöntemi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 U-Th/He yöntemi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ07 Jeoloji problemlerini farklı termokronoloji yöntemleri uygulayarak çözmeyi ve yorumlamayı öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanıtım ve tanımlar literatür okuma
2 Radyoaktif sistematik, bozunma, radyoaktif bozunma çeşitleri literatür okuma
3 Jeolojide tarihlendirme türleri ve radyoaktif tarihlendirme yöntemleri literatür okuma
4 Düşük Sıcaklık termokronoloji yöntemlerine genel bakış literatür okuma
5 Ar-Ar yöntemi (Mineral, Tüm kaya) literatür okuma
6 Fizyon İzi yöntemi (apatit, zirkon, sfen) literatür okuma
7 U-Th/He yöntemi (apatit, zirkon) literatür okuma
8 Ara Sınavlar Ara Sınavlar
9 Termokronoloji ve litosferin düşey hareketleri arasındaki ilişki literatür okuma
10 Tektonizma, erozyon, tektonik aşınma ve termokronoloji literatür okuma
11 Termokronoloji ve aktif faylanma literatür okuma
12 Termokronoloji ve neotektonik yapılar literatür okuma
13 Sıkışma tektoniği alanlarında düşük sıcaklık termokronoloji kullanımı literatür okuma
14 Açılma tektoniği alanlarında düşük sıcaklık termokronoloji kullanımı literatür okuma
15 Örnek olayların incelenmesi literatür okuma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 11:58