Genel Bilgi
Kod | JM011 |
Ad | Düşük Sıcaklık Termokronolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH KARAOĞLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATİH KARAOĞLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Termokronoloji yöntemlerini tanır Termrokronoloji yötemlerini uygulama alanlarını tanır Düşük sıcaklık termokronolojisi ve tektonik arasındaki ilişki ve uygulanmasını öğrenir. Ar-Ar, AFT ve (U-Th)/He yöntemlerinin temelleri ve jeolojik problemlere uygulanmasını öğrenir.
Dersin İçeriği
Tanıtım, radyometrik yaş tayini yöntemlerine genel bakış, yüksek ve düşük sıcaklık termokronoloji yöntemleri, Düşük sıcaklık termokronolojisinin uygulama alanları ve örnek olaylar
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Dicken, A. 2005. Radiogenic isotope geology, 2nd edition. Cambridge University Press, 492 p. Wagner GA, Van den Haute P (1992). Fission Track-Dating. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 285 p. Stephenson J, Gallagher K, Holmes CC (2006). Low temperature thermochronology and strategies for multiple samples 2: Partition modelling for 2D/3D distributions with discontinuities. Earth Planet Sc Lett 241: 557-570. Reiners PW, Ehlers TA (editors) (2005). Low-Temperature Thermochronology: Techniques, Interpretations, and Applications. Mineralogical Society of America, vol:58, 620p.
Notlar
Dicken, A. 2005. Radiogenic isotope geology, 2nd edition. Cambridge University Press, 492 p.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Radyoaktif bozunma hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Radyoaktif bozunma türleri ve bunların ölçüm teknikleri konusunda temel bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | ICP-MS, TIMS, SIMS ve diğer ölçüm cihazları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | K-Ar ve Ar-Ar yöntemi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Fizyon İzi yöntemi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | U-Th/He yöntemi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Jeoloji problemlerini farklı termokronoloji yöntemleri uygulayarak çözmeyi ve yorumlamayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanıtım ve tanımlar | literatür okuma | |
2 | Radyoaktif sistematik, bozunma, radyoaktif bozunma çeşitleri | literatür okuma | |
3 | Jeolojide tarihlendirme türleri ve radyoaktif tarihlendirme yöntemleri | literatür okuma | |
4 | Düşük Sıcaklık termokronoloji yöntemlerine genel bakış | literatür okuma | |
5 | Ar-Ar yöntemi (Mineral, Tüm kaya) | literatür okuma | |
6 | Fizyon İzi yöntemi (apatit, zirkon, sfen) | literatür okuma | |
7 | U-Th/He yöntemi (apatit, zirkon) | literatür okuma | |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınavlar | |
9 | Termokronoloji ve litosferin düşey hareketleri arasındaki ilişki | literatür okuma | |
10 | Tektonizma, erozyon, tektonik aşınma ve termokronoloji | literatür okuma | |
11 | Termokronoloji ve aktif faylanma | literatür okuma | |
12 | Termokronoloji ve neotektonik yapılar | literatür okuma | |
13 | Sıkışma tektoniği alanlarında düşük sıcaklık termokronoloji kullanımı | literatür okuma | |
14 | Açılma tektoniği alanlarında düşük sıcaklık termokronoloji kullanımı | literatür okuma | |
15 | Örnek olayların incelenmesi | literatür okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |