Genel Bilgi
Kod | JM013 |
Ad | Kentsel Jeoloji ve Arazi Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kent planlamasında jeolojik ve jeoteknik araştırmaların nasıl yapıldığı ve planlamaya esas Mühendislik Jeolojisi modelinin ortaya çıkartılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Arazi kullanım planlamasında jeolojik faktörler. Planlama aşamaları planlamaya koşut jeolojik çalışmalar uygun ve uygun olmayan alanlar iyileştirme gerektiren alanlarda yapılacak uygulamalar yer mühendisliği kavramları ve araştırma teknikleri seçenekler ve çevresel faktörler veri yorumlama ve rapor tekniği.
Dersin Ön Koşulu
Temel Jeoloji bilgisine sahip olma
Kaynaklar
Kent Jeolojisi ders notları, imar kanunu ve yönetmelikler, mühendislik jeolojisi kitapları
Notlar
Tezler ve yapılmış örnek raporlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kent planlaması kavramı |
ÖÇ02 | Planlamaya esas jeolojik araştırmalar |
ÖÇ03 | Arazi kullanım yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Kentsel jeoloji ve arazi kullanım ilişkisi |
ÖÇ05 | kent planlaması ve Kıyı yasası ilgisi |
ÖÇ06 | Atık alanları yer seçimi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yerleşim alanları ve jeoloji | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yer seçimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Planlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İmar planının aşamaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Örnek Uygulamalar | Proje Bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
6 | İmar planına esas jeolojik çalışmalar | Proje Bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Arazi kullanım planlaması | Proje Bazlı Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Yerleşim alanlarının Mühendislik jeolojisi açısından değerlendirilmesi | Proje Bazlı Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Arazi kullanım haritalarının hazırlanması | Harita çizimi, Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Kıyı yasası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Zemin araştırması | Proje bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Doğal afetler ve kentsel jeolojisi | Proje bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | İmar planına esas jeolojik çalışmaların rapor yazımı, yasal süreçler ve mevzuat | Proje Bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Örnek raporların incelenmesi | Proje bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |