Genel Bilgi
Kod | JM039 |
Ad | Zemin İyileştirme Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik açısından zayıf zeminlerin iyileştirilme yöntemlerinin öğretilmesi, uygulanma yöntemleri ve iyileştirme kriterlerinin belirlenmesinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Zemin iyileştirme nedir,zeminlerin mühendislik özellikleri, zeminlerin iyileştirmenin amacı, zemin iyileştirme yöntemlerinin sınıflandırılması, temel ve malzeme olarak iyileştirme yöntemlerinin seçilme kriterleri. Büyük Mühendislik yapılarında karşılaşılan jeoteknik sorunlar ve iyileştirme yöntemleri, zemin iyileştirme sonuçlarının değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Mühendislik jeolojisi, Jeoteknik ve zemin mekaniği bilgisi
Kaynaklar
Mühendislik jeolojisi, Jeoteknik ve zemin mekaniği ders kitapları ve notları
Notlar
örnek tezler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Zeminlerin mühendislik sınıflaması |
ÖÇ02 | Amaç ve Zayıf zemin kavramı |
ÖÇ03 | Zeminlerin Taşıma gücü belirlenmesi |
ÖÇ04 | İyileştirme yöntemlerinin seçimi |
ÖÇ05 | Geçirimli birimlerin iyileştirilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zemin sınıflaması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Zayıf zeminler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Zeminlerin Taşıma Gücü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Zeminlerin Geçirimlilik sorunu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İyileştirmenin amacı | Yayın inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İyileştirme yöntemlerinin seçim kriterleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Geçirimsizleştirme yöntemleri | Örnek projeleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Fore kazık yöntemi | Örnek projeleri araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Jet-Grout yöntemi | Proje Bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Zeminlerde Derin Karıştırma yöntemi | Proje Bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Zeminlerin sıkıştırılması | Proje Bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | Drenaj yöntemleri (Band dren) | Proje Bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Örnek projeler | Proje bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
15 | İyileştirmenin değerlendirilmesi ve Rapor yazımı | Proje bazlı öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |