Genel Bilgi
Kod | INMZ103 |
Ad | Matematik 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Branş derslerinde kullanılan temel matematik işlemlerinin öğretilmesinin yanında, analitik düşünme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Temel matematik konuları ve bunların mühendisliğe uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1, Balcı yayınları, 2008.
Notlar
Dennis G. Zill, Warren S. Wright, Calculus, Nobel yayınnları, 2013.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fonksiyon ve özelliklerini kavrar |
ÖÇ02 | Limit kavramını anlar |
ÖÇ03 | Bir fonksiyonun türevini almayı öğrenir |
ÖÇ04 | Türev yardımıyla bazı fiziksel problemleri çözer |
ÖÇ05 | Maximum-minimum problemlerini çözer |
ÖÇ06 | Eğri çizimleri öğrenir ve çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kümeler, reel sayılar, bir denklem veya eşitsizliğin grafiği | Ders notları ve kitap vb. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Fonksiyonlar, bazı özel fonksiyonlar ve bu fonksiyonların pratik çizimleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Trigonometrik fonksiyonlar, ters trigonometrik fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar ve tersleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Limit, sağ ve sol taraflı limitler, limit kuralları ve bir fonksiyonun limiti | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Süreklilik, sürekli fonksiyonlar, sürekli fonksiyonların özellikleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Türev kavramı, türev alma kuralları, ters fonksiyonun türevi, ters trigonometrik fonksiyonların türevi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Logaritma fonksiyonun türevi, üstel fonksiyonun türevi, logaritmik türev alma | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hiperbolik fonksiyonların türevi, ters hiperbolik fonksiyonun türevi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Parametrik denklemleri verilen fonksiyonların türevi, kapalı fonksiyonların türevi, yüksek mertebeden türevler | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Türevin geometrik yorumu, türevin fiziksel uygulamaları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bir fonksiyonun Maximum, Minumum noktaları, maximum-minumum problemleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Türevle ilgili teoremler, L'Hospital kuralı, Rolle ve Ortalama Değer Teoremleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Belirsiz şekiller, diferensiyeller | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Asimtot kavramı, fonksiyonların değişimi incelenerek grafiklerinin çizimi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 6 | 78 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |