Genel Bilgi
Kod | INMZ107 |
Ad | Genel Kimya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders mühendislik öğrencilerine kimyanın temel ilkelerini öğretmek için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders atom kuramı, stokiyometri, maddenin kimyasal ve fiziksel özellikleri, atomların elektronik yapıları, kimyasal bağ, moleküler geometri, gazlar, sıvılar, katılar, kimyasal kinetik, kimyasal denge, kimyasal termodinamik, elektrokimya ve nükleer kimya konularında temel bilgileri kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Petrucci, RH; Harwood WS; Herring FG, (Çev. T. Uyar, S. Aksoy) 2002. Genel Kimya 1-2, Palme Yayıncılık, Ankara.
Notlar
Chang, R. (Çev. T. Uyar, S. Aksoy, R. İnam) 2006. Genel Kimya/Temel Kavramlar, Palme Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi alan öğrenciler temel kimyasal kavramları tanır ve bu bilgileri muhtemel mühendislik problemlerine uygulama becerisi kazanır |
ÖÇ02 | İnşaat Mühendisliği ile kimya arasında ilişki kurma yeteneği elde eder |
ÖÇ03 | Meslek hayatında kullanacağı bazı kimyasal maddeleri daha yakından tanıma imkanı verir |
ÖÇ04 | Kimya bilgisinin İnşaat Mühendisliği için çok gerekli olduğunu kavrar |
ÖÇ05 | Derste öğrendiği bir kısım bilgilerin ileride meslek hayatında karşısına çıkacağını kabul eder |
ÖÇ06 | Meslek hayatında kullanacağı bir kısım maddelerin birer kimyasal madde olduğunu öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Madde, Atomlar, Kimyasal Bileşikler, Kimyasal Tepkimeler | Ders notları ve kitap vb. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Anorganik Bileşiklerin Adlandırılması | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Gazlar, Termokimya | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Atomların Elektronik Yapısı, Periyodik Tablo | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kimyasal Bağ, Sıvılar, Katılar, Çözeltiler, Kimyasal Özellikler | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kimyasal Denge, Asitler ve Bazlar | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Entropi, Serbest Enerji | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Elektrokimya | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Koordinasyon Bileşikleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Gazlar Termokimya | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Nükleer Kimya | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Organik Bileşikler-1 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Organik Bileşikler-2 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Organik Bileşikler-3 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 4 | 52 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |