Genel Bilgi
Kod | INMZ106 |
Ad | Statik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HACİ MURAT ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
dersin amacı Temel mühendislik mekaniği bilgisini kazandırmaktır
Dersin İçeriği
bu dersin içeriğinde mühendislik mekaniğine giriş bilgileri bulunmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Statics (Beer and Jonston) statik(Mehmet Bakioğlu)
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vektörel işlemleri bilir |
ÖÇ02 | Temel mekanik bilgisine sahip olur |
ÖÇ03 | Mekanik düşünme yeteneğine sahip olur |
ÖÇ04 | İleri mekaniğe hazırlık |
ÖÇ05 | Temel kablolu sistem problemlerini çözebilir konuma erişilir. |
ÖÇ06 | Sürtünme ve atalet momenti kavramlarını çözebilir konuma erişilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mekanik nedir | Temel Kavramlar ve İlkeler. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Mekanik dersine giriş | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Önemli vektörel büyüklükler | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Rijit cisimleri dengesi | matematik bilgisi tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Rijit cisimleri dengesi pekiştirme | dördüncü haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
6 | Taşıyıcı sistemlerin mekaniğine giriş | önceki haftaların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
7 | tasarım için Taşıyıcı sistemlerin mekaniği | altıncı haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Taşıyıcı sistemlerin mekaniği | altıncı ve yedinci hataların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Sürtünme kuvvetleri | fizik ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yayılı kuvvetlere giriş | integral hesaplarını hatırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Yayılı kuvvetler hakkında detaylar | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
13 | Yayılı kuvvetler | önceki iki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Virtüel iş ilkesine giriş | Virtüel İş İlkesine Esas Temel Kavramlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Virtüel iş | ondördüncü hafta notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | bütün ders notları çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | bütün ders notları çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |