Genel Bilgi
Kod | INMZ110 |
Ad | İnşaat Jeolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAKİ BAĞRIAÇIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Jeolojinin inşaat mühendisliği uygulamalarındaki anlamını, yerini ve önemini, yer bilimlerinin temel kavramlarını inşaat mühendisliği perspektifinde bakabilmeyi, mühendislik yapılarının oturacağı temel kayaçlarının ve yapının inşasında kullanılacak malzemelerin jeolojik açıdan özelliklerinin belirlenmesini, jeolojik koşulların mühendislik yapılarındaki önemini kavrar.
Dersin İçeriği
Jeolojinin inşaat mühendisliği uygulamalarındaki anlamını, yerini ve önemini, yer bilimlerinin temel kavramlarını inşaat mühendisliği perspektifinde bakabilmeyi, mühendislik yapılarının oturacağı temel kayaçlarının ve yapının inşasında kullanılacak malzemelerin jeolojik açıdan özelliklerinin belirlenmesini, jeolojik koşulların mühendislik yapılarındaki önemini kavrar.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Erguvanlı, K. Mühendislik Jeolojisi, Seç Yayın Dağıtım, 1994, İstanbul. Nail Ünsal, İnşaat Mühendisleri için Jeoloji, Gazi Yayınevi, 2001. Jeoloji Ders Notları, Abdulazim YILDIZ
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnşaat mühendisliğine yönelik yer bilimleriyle ilgili temel kavramları ayırt eder. |
ÖÇ02 | İnşaat mühendisliği projelerinde yer bilimleriyle ilgili olası problemler hakkında çözüm bulur. |
ÖÇ03 | Kayaçların oluşumu ve fiziksel özelliklerini sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Jeolojik malzemelerin inşaat mühendisliği uygulamalarındaki önemi kavrar. |
ÖÇ05 | Deprem ve yer altı suları jeolojisini anlar. |
ÖÇ06 | Heyelan,tünel,baraj ve temel jeolojisinin özelliklerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Jeolojiye Giriş (Jeolojinin tanımı, alt disiplinleri ve inşaat mühendisliği ile ilişkisi) | Bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yerkabuğunun yapısı | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Minerallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Magmatik kayaçlar | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sedimanter kayaçlar | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Metamorfik kayaçlar | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kayaçların yapısı | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Yöntem Seçilmemiş | |
9 | Kayaçlarda yapı | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Depremler ve jeolojisi hakkında genel bilgiler | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Depremler ve jeolojisi detay ve hesaplamaları | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yeraltısuyu jeolojisi | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Barajlar jeolojisi | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Temel mühendisliği ve jeoloji | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Heyelanlar | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,20 | ||
AKTS | 4 AKTS |