Genel Bilgi
Kod | INMZ112 |
Ad | Analitik Geometri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet DEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Analitik geometri hakkında temel kavramları ve teoremleri vermektir.
Dersin İçeriği
düzlemler, doğru ve düzlem arasındaki ilişki, daire, elips, hiperbol, parabol, düzlemde bir noktanın ötelenmesi ve döndürülmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Analitik Geometri, Prof. Dr. Mustafa Balcı, Balcı Yayınları, 2007.
Notlar
1. Analitik Geometri,Prof.Dr.H.H.Hilmihacısalihoğlu,Ankara Üniv.Fen Fak.Yayınları,1998. 2. Analitik Geometri,Prf.Dr.Rüstem Kaya,Anadolu Üniv.Fen.Fak.Yayınları,1985.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vektörler ve vektörler üzerinde yapılan işlemler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | İki vektörün skaler çarpımı ve özelliklerini kavrar |
ÖÇ03 | Uzayda iki vektörün vektörel çarpımı ve karma çarpımını öğrenir ve uygulamalarını yapar |
ÖÇ04 | Uzayda doğru ve düzlem kavramlarını öğrenir |
ÖÇ05 | Uzayda doğru ile düzlemin birbirine göre durumunu belirler |
ÖÇ06 | Çember, elips, hiperbol ve parabol hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Verilen bir noktanın öteleme ve döndürülme işlemlerini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vektörler, vektörlerde temel işlemler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Vektörlerde çarpma; skaler çarpım, vektörel çarpım, karma çarpım ve özellikleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Alan ve hacim hesapları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Uzayda doğru denklemleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İz düşüm ve simetri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Uzayda düzlem denklemi, düzlemde iz düşüm ve simetri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Uzayda doğru ile düzlemin birbirine göre durumları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | İki düzlemin birbirine göre durumları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çember analitiği | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Elips ve özellikleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hiperbol ve özellikleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Parabol ve özellikleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Noktaların ötelenmesi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Noktaların döndürülmesi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |