Genel Bilgi
Kod | PSI484 |
Ad | Psikolojide Etik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MELTEM GULER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere, Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde belirtilen, psikoloji mesleği ve biliminin standartlarını öğretmek ve öğrencilerin etik ilkeleri iş hayatlarında uygulamalarını sağlamaktır
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği ve Etik Süreç Yönetmeliği oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği; Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği
Notlar
Knapp, S. J., & VandeCreek, L. (2010). Psikologlar için pratik etik: Pozitif yaklaşım (Çev. M. Yılmaz, M. E. Sardoğan, T. F. Karahan, S. B. Çelik). Metis, Ankara. 4. Nagy, T. F. (2019). Psikologlar İçin Temel Meslek Etiği, ( Çev.İhsan Dağ), Nobel Yayınevi: Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikoloji mesleği ve biliminin standartlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Etik standartları en yüksek düzeyde uygular. |
ÖÇ03 | Psikologların ortak değerlerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Psikologların karşılaşabileceği etik ikilemleri açıklar. |
ÖÇ05 | Etik ikilemleri çözme yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Etik ilkeleri bilen psikolog olarak hem meslektaşları, hem de hizmet verilen kişi ve toplumu korumayı açıklar. |
ÖÇ07 | Karşılaşılabilecek etik ikilemler durumunda izlenebilecek olası yolları tanımlar. |
ÖÇ08 | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılığı açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği ve Alanın Tarihsel Gelişimi | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği II | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği III | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği IV | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği V | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
6 | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği VI | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği I | Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği II | Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği III | Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği IV | Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği V | Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Etik Sorun Yaşanmış Vaka Örnekleri I | Etik Sorun Yaşanmış Vaka Örnekleri, Koocher ve Keith Spiegel, 1998, Çev. İhsan Dağ. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Etik Sorun Yaşanmış Vaka Örnekleri II | Etik Sorun Yaşanmış Vaka Örnekleri, Koocher ve Keith Spiegel, 1998, Çev. İhsan Dağ. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Etik Sorun Yaşanmış Vaka Örnekleri III | Etik Sorun Yaşanmış Vaka Örnekleri, Koocher ve Keith Spiegel, 1998, Çev. İhsan Dağ. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,40 | ||
AKTS | 4 AKTS |