Genel Bilgi
Kod | YLCMT702 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İhsan ULUOCAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere uygun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çalışma konusuna yönelik kitap, makale vs..
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bireysel çalışma niteliklerini kavrayabilecektir. |
ÖÇ02 | Öğrenci seçtiği örnek olayı derinlemesine tanımlayabilecektir. |
ÖÇ03 | Çalışmasını rapor edebilecektir. |
ÖÇ04 | Veri değerlendirme ve yorumlama becerisi edinebilecektir. |
ÖÇ05 | Deney düzeneğini tasarlar, kurar, çalıştırır ve deneysel verileri toplar, sonuçları yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlgili proje hakkında teknik araştırma | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | İlgili proje ile alakalı planlama | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | İlgili projede kullanılacak simulasyon programlarını inceleme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | İlgili projede kullanılacak takım aletleri vecihazları test edilmesi ve kullanıma hazır hale getirilmesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Laboratuarda ilk deney için son hazırlıkların yapılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Laboratuarda deneysel çalışma | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Deneylerde elde edilen verilerin kontrolü | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Laboratuarda simulasyon çalısması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Laboratuarda simulasyon verileriyle deneysel verilerin karşılatırılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Eksik ve hatalı deneylerin belirlenmesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Eksik ve hatalı deneylerin tekrarlanması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Deneylerin sonuç raporunun hazırlanması ve tartışma | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Projenin sunumunun hazırlanması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Proje Sunumu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |