Genel Bilgi
Kod | CMT0024 |
Ad | Proje Tasarım Çalışması II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İhsan ULUOCAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Makine mühendisliği ile ilgi alanlardan oluşan proje çalışmalarının gerçekleştirilmesi ve öğrencilere gerekli bilgi ve deneyimi kazandırmak
Dersin İçeriği
İlgili projeyle ilgili teknik araştırma, laboratuvarda deneysel çalışmalar, proje sunumu
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlgili kitaplar
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje ile alakalı deneysel uygulamaları yapmayı öğrenir |
ÖÇ02 | İlgili proje ile alakalı literatür taramasını yapar. |
ÖÇ03 | Yürüttüğü proje ile alakalı sunum yapabilmeyi sağlar |
ÖÇ04 | İlgili projenin zaman çizelgesi ve planlamasını yapar |
ÖÇ05 | İlgili projenin planlamasını ve kapsamını tarif eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlgili proje hakkında teknik araştırma | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | İlgili proje ile alakalı planlama | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | İlgili projede kullanılacak simulasyon programlarını inceleme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | İlgili projede kullanılacak takım aletleri vecihazları test edilmesi ve kullanıma hazır hale getirilmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Laboratuarda ilk deney için son hazırlıkların yapılması | Laboratuarda deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Laboratuarda deneysel çalışma | Laboratuarda deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Deneylerde elde edilen verilerin kontrolü | Laboratuarda deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | Sözlü Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Laboratuarda simulasyon çalısması | Laboratuarda deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Laboratuarda simulasyon verileriyle deneysel verilerin karşılatırılması | Laboratuarda deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Eksik ve hatalı deneylerin belirlenmesi | Laboratuarda deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Eksik ve hatalı deneylerin tekrarlanması | Laboratuarda deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Deneylerin sonuç raporunun hazırlanması ve tartışma | Laboratuarda deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Projenin sunumunun hazırlanması | Laboratuarda deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Proje Sunumu | Laboratuarda deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |