Trans720 Specialty Course (Z)

5 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod Trans720
Ad Specialty Course (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEHİCE DURGUN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Yasemin SAYGIDEĞER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ASLIHAN CANDEVİR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SİNAN KANDIR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SEMRA PAYDAŞ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; ders ve tez döneminde öğrencinin bilgisinin derinleşmesini, beceri ve yetkinliklerinin gelişmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Zorunlu bir ders olup, Doktora danışmanları bu dersi kendi öğrencilerine verir. Danışman ders dönemi ile tez projesinin hazırlanması ve tez yazımında öğrenciye yol gösterir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Güncel literatür, kütüphane veri tabanları, bilimsel web siteleri.

Notlar

Önerilen kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Translasyonel tıp alanındaki konuları araştırır, danışmanıyla birlikte tez konusunu belirler.
ÖÇ02 Güncel literatürü tarar.
ÖÇ03 Literatür bilgilerini bütünleştirerek translasyonel tıp bilgisini derinleştirir.
ÖÇ04 Araştırma için araç ve gereçleri kullanarak yeni bir yöntem geliştirir veya bilinen bir yöntemi yeni bir araştırmada uygular.
ÖÇ05 Tezi ile ilgili teorik ve deneysel problemlere çözüm üretir.
ÖÇ06 Bilimsel bir makale yazar.
ÖÇ07 Tez araştırmasının bulgularını istatistik yöntemler kullanarak değerlendirir ve tartışır.
ÖÇ08 Tez ve makale yazar, dergilerde (SCI, SCI-Expanded, SSCI veya AHCI) kapsamında) yayınlar .
ÖÇ09 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar. 5
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ile ilgili bir kavram, konu veya olgunun nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenir.
PÖÇ17 Belirsiz Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun translasyonel tıp konusunda farkındalığının artmasını sağlar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Translasyonel tıp alanındaki konular Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Danışman ile derslerin belirlenmesi Reading recommended sources, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Danışman ile birlikte tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Literatür araştırması Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Literatür araştırmasını sunma Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Tez araştırmasının gereç ve yönteminin belirlenmesi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Tez deneylerine başlama Deneysel çalışma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
8 Ara Sınavlar Bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Tez deneyleri Deneysel çalışma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
10 Tez deneylerinin bulguları Deneysel çalışma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
11 Bulguların tartışılması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
12 İstatistiksel yöntemlerin uygulanması Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Tezin yazılması için ön çalışma Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Tezin yazılması Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Makale yazılması için ön çalışma Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Makale yazılması Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
17 Tez Savunma Sınavı Bilgilerin bütünleştirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.05.2024 12:57