Trans622 Design and development of Diagnostic Kits

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod Trans622
Ad Design and development of Diagnostic Kits
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUTLU AVCI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Lab on a chip sistemlerinin kavranması ve elektronik kısımların tasarım yöntemlerinin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

CMOS elektronik devre içeren Lab on a chip biyolojik ve kimyasal analiz sistemleri.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Yehya H. Ghallab, Wael Badawy, Lab-on-a-Chip: Techniques, Circuits, and Biomedical Applications, ARTECH HOUSE Press, 2010, ISBN 13: 978-1-59693-418-4.

Notlar

Ebrahim Ghafar-Zadeh, Mohamad Sawan, CMOS Capacitive Sensors for Lab-on-Chip Applications, Springer 2010, SBN 978-90-481-3726-8 e-ISBN 978-90-481-3727-5.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lab-on-a-chip sistemlerinin kullanım alanlarını ifade eder.
ÖÇ02 Lab-on-a-chip sistemlerini bilir.
ÖÇ03 Lab-on-a-chip CMOS devre entegrasyonunu tasarlar.
ÖÇ04 Mikroorganizmaların ayırt edilme mekanizmasını bilir.
ÖÇ05 Hücre ayıklama düzeneklerini kullanır.
ÖÇ06 Nöral aktiviteleri algılayacak system tasarlar.
ÖÇ07 Termal, elektriksel ve optik algılama sistemlerini ifade eder.
ÖÇ08 Biyokimyasal analiz için kompakt sistemler tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ile ilgili bir kavram, konu veya olgunun nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenir.
PÖÇ17 Belirsiz Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun translasyonel tıp konusunda farkındalığının artmasını sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Lab-on-a-chip sistemlerine giriş Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Mikroakışkanlar Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Termal, elektriksel ve optik algılayıcılar Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hücre yapıları, özellikleri ve modelleri Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Parçacıkların elektromekaniği Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hücre manipule edici alanlar Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Algılayıcılar ve algılama teknikleri Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 CMOS tabanlı Lab-on-a-chip Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mikroorganizma deteksiyonu ve manipülasyonu Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Nöronal aktivite deteksiyonu Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sitometri uygulamaları Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 eFET, DeFET ve ISFET Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Okuma devreleri Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 pH algılama uygulaması Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.05.2024 12:57