Genel Bilgi
Kod | Trans607 |
Ad | Drug Design and Development |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Yasemin SAYGIDEĞER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Yasemin SAYGIDEĞER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İlaç tasarımı ve geliştirilmesi üzerine çalışmaya yetkin araştırmacıların yetiştirilmesi
Dersin İçeriği
Bu derste öğrencilere ilaç tasarımı ve geliştirilmesi hakkındaki bilgiler derinlemesine aktarılacaktır. Dersin sonunda öğrenciler klinikte kullanılan bir ilacın dizaynı ve gelişimini ana molekülden son ürün haline geliş aşamalarını anlar ve anlatabilir.
Dersin Ön Koşulu
Temel Biyokimya Bilgisi
Kaynaklar
Online web tools
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | By the end of this course, each student should be able to describe and discuss examples of how new drugs are discovered |
ÖÇ02 | How drugs interact with their biological target |
ÖÇ03 | Fundamentals of medicinal chemistry |
ÖÇ04 | Importance of preclinical studies in drug development |
ÖÇ05 | The purpose of each phase in a clinical trial, and procedures used in each phase |
ÖÇ06 | Steps involved in patenting a new drug |
ÖÇ07 | Ways in which basic science researchers and drug companies interact |
ÖÇ08 | Examples of successful and unsuccessful drug development, including all stages of the process |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ile ilgili bir kavram, konu veya olgunun nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenir. | 3 |
PÖÇ17 | Belirsiz | Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun translasyonel tıp konusunda farkındalığının artmasını sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | History of Drug Discovery and Development. | Article read | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Self-assessment and discussion with faculty and class | Article read | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Modern Drug Discovery and Development/Overview of the Drug Discovery Process Time, costs and attrition Basic science to support new drugs ideas Discovery process for drug candidates Basic science to clinical trials | Articles to read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Investigational New Drug (IND) Enabling Studies | Articles to evaluate | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Student presentations | homework | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Organic Chemistry’s Role in Drug Discovery, Design and Development | Articles to read in the related subject | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Drug Discovery and Medicinal Chemistry (Part 1) Molecular properties and interactions Bioisosteres and functional groups | Presentation skills | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Study of the previous notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Drug Discovery and Medicinal Chemistry (Part 2) Structure | Articles to read in the related field | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Improving absorption, distribution, metabolism, and excretion (ADME) profiles in lead compounds | Self-study of ADME | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Drug Discovery and Medicinal Chemistry (Part 3) Balance clearance and permeability | Article read in the related topic | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Drug Discovery and Medicinal Chemistry (Part 4): Toxicology screening | Article read in the related topic | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Design, Conduct, and Analysis of Clinical Trials of drug discovery | Preparing a presentation of a self-selected clinical trial article | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Drug Development for Treatment of Cancer | Review of previous class notes | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | The Patent Process for Drug Discovery and Development | Self assessment | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | preparing presentation | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | preparing written and oral presentation | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |