Genel Bilgi
Kod | Trans604 |
Ad | Molecular Bases of Diseases - with Cases |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Yasemin SAYGIDEĞER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Yasemin SAYGIDEĞER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
The students will learn to look beyond the diseases in translational medicine perspectives. They will understand current problems in the diagnose and treatment of the diseases.
Dersin İçeriği
This course will examine how changes in the normal expression, structure, and activity of gene products caused by genetic mutations and environmental agents lead to disease in humans and other animals. The material will focus on how proteins with modified structures and biochemical activities cause alterations in normal cellular processes, as well as the physiological consequences of these changes. Topics will be selected from cancer, gene fusions resulting in hybrid proteins, gene amplification, gene inactivation, disruption of signaling pathways, genetic variation in non-coding transcriptional regulatory elements, and the molecular actions of environmental poisons and toxins. The methods used to identify the underlying biochemical and genetic basis of diseases, as well as possible pharmaceutical and genetic therapies for treating the diseases, will be discussed.
Dersin Ön Koşulu
The classes will be performed on face to face basis. Students are expected to conduct themselves in a mature and courteous manner during ALL lectures. Students are expected to frame their comments and questions to lecturers in respectful and appropriate language, always maintaining sensitivity towards the topic.
Kaynaklar
Alberts, Molecular Biology of the Cell 6th Edition
Notlar
Literature from Scopus and WOS
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler hastalıkların moleküler temellerine geniş bakış açısı kazanacaklardır. |
ÖÇ02 | Hastalıkların moleküler temellerinin tanı ve tedavi amaçlı kullanımlarının önemini anlarlar |
ÖÇ03 | Olgular üzerinden sağlıkla ilgili mevcut problemleri anlama ve çözüm üretme üzerine beyin fırtınası yapabileceklerdir. |
ÖÇ04 | Konular ile ilgili alanda literatür incelemesi ve makale kritiği yapabileceklerdir. |
ÖÇ05 | Alternatif splicing, epigenetik, mutasyon tipleri gibi moleküler biyolojinin ileri alanlarında bilgi sahibi olacak ve bu mekanizmaların hastalıklar ile ilişkilerini anlayacaklardır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ile ilgili bir kavram, konu veya olgunun nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenir. | 4 |
PÖÇ17 | Belirsiz | Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun translasyonel tıp konusunda farkındalığının artmasını sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Introduction of the case, Basics of Molecular Biology | Basic knowledge of Molecular Biology and Genetics | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Case I - Parts 1-3 | Principals of Replication, Transcription and Translation | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
3 | Reviewing Case I Parts 1-3, Continue with Parts 4-6 | Principals of Replication, Transcription and Translation | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
4 | Reviewing Case I, Parts 4-6 | Types of Mutations and possible consequences | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
5 | Point mutations and treatment models | previous read of related subject | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Chromosomal abnormalities and diseases | previous read of related subject | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
7 | Gene therapy principles and techniques | previous read of related subject | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Homework | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Case II - Parts 1-3 | Study of the cases | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
10 | Reviewing Case II Parts 1-3 | Alternative Splicing and non coding RNAs | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
11 | Case II - Parts 4-6 | Study of the cases | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
12 | Reviewing Case II Parts 4-6 | Epigenetics | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Article criticism-1 | Previous read of articles | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Article criticism-2 | Previous read of articles | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Student presentations | self-prepared | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Homework | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | study of the whole courses | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |