Genel Bilgi
Kod | Trans552 |
Ad | Effective Presentation Skills |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Yasemin SAYGIDEĞER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Yasemin SAYGIDEĞER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Contributing to their careers by gaining professional presentation skills
Dersin İçeriği
In this course, students learn and develop their ability to use body language, presentation techniques and tools.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Online literatür ve makaleler
Notlar
Sunum slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler sunum yapacakları topluluğun özelliklerini tanımayı ve sunumlarını dinleyiciye göre adapte edebilmeyi öğrenirler. |
ÖÇ02 | Görsel sunum araçlarını etkili kullanabileceklerdir. |
ÖÇ03 | Sunum öncesi çalışma alışkanlığı kazanırlar |
ÖÇ04 | Etkili sunum becerileri edinirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deneysel araştırma planlar, yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sunum yapmanın önemi | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Akranlara sunum | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Eğitim için hazırlanan sunum | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sunumlarda görseller | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Figures and Tables | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Video ve ses kullanımı | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sunum geçişleri ve zamanlama | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | preparing a presentation using powerpoint | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Etkili ses tonu kullanma | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Beden dili | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Sunum öncesi sunuma hazırlanma | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sunumda sorulan soruları yanıtlama | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sunum dinleme ve soru sorma | preparing a presentation using powerpoint | Yöntem Seçilmemiş |
14 | Öğrenci final sunumları -1 | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Öğrenci final sunumları-2 | preparing a presentation using powerpoint | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | preparing a presentation using powerpoint | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Asking questions to other students | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |