Genel Bilgi
Kod | SFZ543 |
Ad | Farklı Çevre Koşullarında Egzersiz ve Performans |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SANLI SADİ KURDAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin farklı çevre koşulların yarattığı fizyoloji stres ve ona uyum anlamında verilen yanıtların esaslarını öğrenmek
Dersin İçeriği
Farklı çevre koşullarında (sıcaklık, soğuk hava, yüksek rakım ve hipoksi) insan fizyolojisinin ne şekilde zorlandığını irdelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352. Advanced Environmental Exercise Physiology, Stephen S. Cheung, Human Kinetics, 2010
Notlar
McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352. Advanced Environmental Exercise Physiology, Stephen S. Cheung, Human Kinetics, 2010
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci farklı çevre koşullarının tanımını yapacak |
ÖÇ02 | Öğrenci farklı çevre koşullarının fizyoloji stres ve verilen yanıtları anlayacak |
ÖÇ03 | Farklı çevre koşullarında egzersiz sırasında alınması gereken önlemleri öğrenecek |
ÖÇ04 | Farklı çevre koşullarında uyum sürecinde etkinleşen uyum yanıtlarını tartışacak |
ÖÇ05 | Farklı çevre koşullarının performans üzerine etkisini öğrenecek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre fizyolojisinin genel kuramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Termoregülasyonun temel kavramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Sıcaklık stresi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sıcaklık stresi II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Egzersizde hidrasyon stratejileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Soğuk hava maruziyeti | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | Soğuk hava maruziyeti II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sunu ve ödev hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Soğuk suya girmek | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Dalma ve hiberbari fizyolojisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Orta yükseltide antrenman ve performans | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
12 | Dağcılık ve yüksek rakım fizyolojisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dağcılık ve yüksek rakım fizyolojisi II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
14 | Mikrogravite ve uzay yolculuğu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kronobiyolojik ritim ve egzersiz performansı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunu ve ödev hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |