SFZ530 Sportif Performans Açısından Beslenme

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SFZ530
Ad Sportif Performans Açısından Beslenme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SANLI SADİ KURDAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Beslenme ve sportif performans arasındaki ilişkinin kurgulanabilmesini sağlamak.

Dersin İçeriği

Sportif performans ile beslenme arasındaki ilişki irdelenecek. İnsan performansını artırmada beslenmenin önemi tartışılacak. Özel koşullarda besin alımın düzenlenmesi ve performansa etkisi açıklanacak.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Louise Burke, Vicki Deakin. Clinical Sports Nutrition.Mc Graw Hill Medical, 2006

Notlar

Louise Burke, Vicki Deakin. Clinical Sports Nutrition.Mc Graw Hill Medical, 2006


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Egzersiz fizyolojisiyle ilgili genel kuramlar konuşulacak
ÖÇ02 Sporcunun besin açığı yada fazlasının değerlendirmesinde kullanılan yöntemler açıklanacak
ÖÇ03 Protein ve amino asit alımının sportif performansa etkisi ve önemi açıklanacak
ÖÇ04 Sporcunun enerji gereksinimi ve açığını hesaplayabilecek
ÖÇ05 Sporcunun normal ve patolojik kilo kayıp süreçlerini yorumlayabilecek
ÖÇ06 Sporcunun kilo alması için izleyeceği stratejileri açıklayabilecek
ÖÇ07 Sporcularda sık görülen yeme bozukluklarını ve sportif performansa etkisini açıklayabilecek
ÖÇ08 Kemik yapının egzersiz ve beslenme ile arasındaki ilişkiyi kurabilecek
ÖÇ09 Sporcularda demir eksikliği anemisinin nedenleri ve alınması gereken önlemler tartışılacak
ÖÇ10 Vitamin, mineral ve antioksidan alımının sportif performansa etkisi ve önemi açıklanacak
ÖÇ11 Yarışmaya hazırlanma sürecinde en uygun beslenme planını düzenlemenin önemi irdelenecek
ÖÇ12 Egzersiz sırasında sıvı ve karbonhidrat alımının sportif performans açısından önemini açıklayabilecek
ÖÇ13 Egzersiz sonrası toparlanma sürecinde ortaya çıkan besin gereksinimini tartışabilecek
ÖÇ14 Özel gruplarda beslenme stratejilerini tartışabilecek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güvenilir bilgiye ulaşır 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Egzersiz fizyolojisinde genel kavramları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sporcunun beslenme durumunu ölçme ve yorumlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Antrenman sırasında protein ve amino asit gereksinimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sporcunun enerji gereksinimi ve enerji açığı ile ilgili kanıtlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kilo kaybı ve sporcu Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sporda kilo kazanımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sporcularda yeme bozuklukları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sunu ve ödev hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Kemik, egzersiz ve beslenme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sporcuda demir eksikliği Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sporcunun vitamin, mineral and antioksidan gereksinimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yarışmaya hazırlanma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Egzersiz sırasında karbonhidrat ve sıvı alımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Antrenman ve yarıştan sonra geri toparlanma sürecinde besin gereksinimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Özel gruplarda beslenme; çocuklar ve genç atletler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunu ve ödev hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.05.2024 09:48