Genel Bilgi
Kod | FİZ515 |
Ad | Temel Fizyoloji ve Sinir Sistem Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | KÜBRA AKILLIOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Sinir sisteminin özelliklerinin öğrenilmesi. Genel ve özel duyuların öğrenilmesi. Motor işlevlerin ve kontrolün öğrenilmesi. Limbik sistemin öğrenilmesi. Beynin elektriksel etkinliğinin öğrenilmesi. Sinir sisteminin yüksek işlevlerinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
1. Sinir sisteminin özellikleri 2. Somatik duyu sistemi / dokunma 3. Somatik duyu sistemi / sıcaklık ve ağrı 4. Talamus ve bağlantıları 5. Motor işlevler ve kontrolü 6. Serebellum 7. Bazal Çekirdekler 8. Ara Sınav 9. Limbik sistem 10. Özel duyular / kimyasal duyular 11. Özel duyular / işitme ve denge 12. Özel duyular / görme 13. Beynin elektriksel etkinliği 14. Uyku ve uyanıklık döngüsü 15. Öğrenme ve bellek 16. Yarıyıl Sonu Sınavları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Guyton-Hall Tıbbi Fizyoloji
Notlar
Medikal Fizyoloji (Boron-Boulpaep)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sinir sisteminin işlevlerinin temel prensiplerini kavrar. |
ÖÇ02 | Genel ve özel duyuları kavrar. |
ÖÇ03 | Motor işlevlerin nasıl oluştuğunu ve üst merkezlerce nasıl kontrol edildiğini anlar. |
ÖÇ04 | Limbik sistem ve beynin yüksek işlevlerini kavrar. |
ÖÇ05 | Otonom sinir sisteminin temellerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sinir sisteminin özellikleri | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Somatik duyu sistemi / dokunma | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Somatik duyu sistemi / sıcaklık ve ağrı | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Talamus ve bağlantıları | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Motor işlevler ve kontrolü | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Serebellum | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bazal Çekirdekler | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Limbik sistem | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Özel duyular / kimyasal duyular | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Özel duyular / işitme ve denge | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Özel duyular / görme | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Beynin elektriksel etkinliği | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uyku ve uyanıklık döngüsü | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenme ve bellek | Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |