Genel Bilgi
Kod | ÜGF565 |
Ad | Östrus Döngüsü ve Vaginal Smear |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin fare modelinde vajinal smear yaparak östrus döngüsünü takip etmesi ve fazlarını tanımlayabilmesidir.
Dersin İçeriği
Fare modelinde vajinal smear örneklemesi ile östrus döngüsünün takibi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Manipulating of Mouse
Notlar
Bern&Levy Tıbbi Fizyoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farede östrus döngüsünün anlaşılması |
ÖÇ02 | Östrus döngüsünün özellikleri |
ÖÇ03 | Farede vajinal smear örneklemesini yapılabilmesi |
ÖÇ04 | Vajinal smear özellikleri |
ÖÇ05 | Vajinal smear takibi ile östrus döngüsünün tanımlanabilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Farenin özellikleri, manipülasyonunda dikkat edilecek hususlar | Fare ve diğer rodentlerin özelliklerini anlatan kaynaktan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
2 | Farenin özellikleri, manipülasyonunda dikkat edilecek hususlar-2 | Fare ve diğer rodentlerin özelliklerini anlatan kaynaktan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
3 | Farede östrus döngüsü | Önerilen kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Farede östrus döngüsünün özellikleri | Önerilen kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Vajinal smearin özellikleri | Önerilen kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
6 | Vajinal smearin özellikleri-2 | Önerilen kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
7 | Vajinal smear örneklemede dikkat edilecek hususlar | Önerilen kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Dersleri gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Vajinal smear bulgularının anlamı | Önerilen kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
10 | Vajinal smear uygulaması | Önerilen kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | Vajinal smear uygulaması-2 | Önerilen kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
12 | Vajinal smear uygulaması-3 | Önerilen kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
13 | Vajinal smear örnek özelliklerine göre östrus döngüsünün tanımlanması | Önerilen kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
14 | Vajinal smear örnek özelliklerine göre östrus döngüsünün tanımlanması-2 | Önerilen kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
15 | Vajinal smear örnek özelliklerine göre östrus döngüsünün tanımlanması-3 | Önerilen kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersleri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersleri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |