Genel Bilgi
Kod | SFZ548 |
Ad | İleri Egzersiz Fizyolojisi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SANLI SADİ KURDAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel kavramları ayrıntıları ile irdelemek ve bilginin özümsenmesini sağlamak.
Dersin İçeriği
Klasik egzersiz fizyolojisi konusundaki temel bilgilerin açılımı yapılacaktır
Dersin Ön Koşulu
Temel fizyoloji, egzersiz fizyolojisi ile SFZ 547 İleri Egzersiz Fizyolojisi I derslerini almış olmak
Kaynaklar
McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352. ACSM’s Resoursce Manuel for Guidelines for Exercise Testing and Prescription, American Collage of Sports Medicine, 2018 ACSM’s Advanced Exercise Physiology, American College of Sports Medicine, 2006
Notlar
McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352. ACSM’s Resoursce Manuel for Guidelines for Exercise Testing and Prescription, American Collage of Sports Medicine, 2018 ACSM’s Advanced Exercise Physiology, American College of Sports Medicine, 2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Egzersiz ve otonom sinir sistemi ilişkisini öğrenecek |
ÖÇ02 | Solunum sisteminin egzersizdeki rolünü öğrenecek |
ÖÇ03 | Oksijen taşınım sisteminin önemini öğrenecek |
ÖÇ04 | Kardiyovasküler sistemin tasarım ve kontrol mekanizmalarını öğrenecek |
ÖÇ05 | Egzersizde kardiyak işlevleri öğrenecek |
ÖÇ06 | İskelet kas dokusunun dolaşımımın kontrol mekanizmalarını öğrenecek |
ÖÇ07 | Gastrointestinal sistem ve egzersiz arasındaki ilişkiyi öğrenecek |
ÖÇ08 | İskelet kasında ATP sentezinin düzenlenme mekanizmalarını öğrenecek |
ÖÇ09 | Karbonhidrat ve lipitlerin metabolizmadaki önemini anlayacak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Otonom sinir sistemi ve egzersiz | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Solunum sistemi ve egzersiz | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Solunum sistemi ve egzersiz II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Oksijen taşıma sistemi ve performansa etkisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Oksijen taşıma sistemi ve performansa etkisi II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kardiyovasküler sistemin yapısı ve kontrol mekanizmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kardiyovasküler sistemin yapısı ve kontrol mekanizmaları II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sunu ve ödev hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Kardiyak işlevler ve egzersiz | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kardiyak işlevler ve egzersiz II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İskelet kas dokusunun dolaşımının organizasyonu ve kontrolü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İskelet kas dokusunun dolaşımının organizasyonu ve kontrolü II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Gastrointestinal sistem | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Egzersiz ve metabolizma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Egzersiz ve metabolizma II | Okuam | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunu ve ödev hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |