Genel Bilgi
Kod | FİZ526 |
Ad | Deneysel Embriyoteratojenite Modeli |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYPER BOĞA PEKMEZEKMEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Geç etki olarak adlandırdığımız ve bizden sonra gelecek nesli ilgilendiren kirlilikler ve bunu değerlendirmek için yapılan çalışmalar
Dersin İçeriği
Çevre kirliliği ve önlemek için yapılan çalışmalar,embriyoteratojenite
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
1. Nieuwkoop PD, Faber J. Normal Table of Xenopus laevis (Daudin). Garland Publishing, Inc., Newyork&London ; 1994. 2.Xenopus laevis (DAUDIN) Normal Tablosu. Ç.Ü Tıp Fakültesi Ders Notu. Editors: P.D.Nieuwkoop and J.Faber Çevirenler :Prof.Dr.Tuncay ÖZGÜNEN, Dr.Ayper BOĞA pp:1-204. Ç.Ü Basımevi -2019 3. Xenopus Laevis Anomali Atlası. Ayper BOGA, Tuncay Özgünen. Ç.Ü Tıp Fakültesi Ders Notu. pp-1-54. Ç.Ü Basımevi-2019.
Notlar
Anomali Atlası.Ayper BOĞA ,Tuncay ÖZGÜNEN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Xenopus laevis yumurtalarının gelişimini izlemek |
ÖÇ02 | Xenopus laevis sperm gelişimini bilmek |
ÖÇ03 | Döllenme ve bölünme evrelerini gözlemlemek |
ÖÇ04 | Embriyo gelişim bozukluklarının bilinmesi |
ÖÇ05 | Biyoindikatör olarak Xenopus kullanılması |
ÖÇ06 | Fetax testinin ve Xenopus cinsinin avantajları |
ÖÇ07 | Xenopus laeviste doğal döllenmenin yolu |
ÖÇ08 | Xenopus laevis te İnvitro fertilizasyonun nasıl yapıldığı |
ÖÇ09 | FETAX solusyonunun hazırlanması |
ÖÇ10 | FETAX deney protokolünün yapılması |
ÖÇ11 | Literatür taraması yapmanın yolları |
ÖÇ12 | Ön çalışma planlamasının nasıl olduğu |
ÖÇ13 | Invitro fertilizasyon ve deneyi gerçekleştirme |
ÖÇ14 | Sonuçların normal ve anormal atlasına göre değerlendirilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre kirliliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çevre kirliliğini etkileyen faktörler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bu konuda yapılan çalışmalar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Embriyoteratojenite nedir? | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Şimdiye kadar kullanılan hayvan modelleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | FETAX testi nedir | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | FETAX testinin avantajları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | FETAX testinde kullanılan solüsyonların hazırlanması | Lietratür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Literatür taraması nasıl yapılır ve literatür taraması yaptırma | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Ön çalışma planı ve deney protokolünün hazırlanması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Enjeksiyon ve solüsyon hazırlama | Enjeksiyonun materyalinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | IVF protokolü uygulama ve deney | Literatürlerde illgili konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | Embriyoların mikroskop altında anomalşlerinin tesbiti ve boy ölçümü | Anomali atlasını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Sonuçları istatistiksel analizi ,değerlendirme ve rapor | İstatistikle ilgili ön hazırlık yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |