Genel Bilgi
Kod | FİZ602 |
Ad | Hücre İçi İyon Ölçüm Yöntemleri; Teorikten Pratiğe |
Dönem | 2000-2001 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin, hücreiçi iyon ölçüm yöntemlerini öğrenmesi ve mikrospektrofluorometrik yöntemi ayrıntıları kavrayarak hücre içi iyon dinamiklerinin ölçümünü ve değerlendirilmesini yapması amaçlanmaktadır..
Dersin İçeriği
Hücreiçi iyon ölçüm yöntemlerine genel bir bakış ile birlikte mikrospektrofluorometrik yöntemi ayrıntıları ile inceleme, uygulama ve hücre içi iyon dinamiklerinin ölçüm ve değerlendirilmesidir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Philips and Baltz; Intracellular ion measurements in single eggs and embryos using ion-sensitive fluorophores. Oxford University Press
Notlar
Dağılgan Ş., Fizyoloji Yüksek Lisans Tezi, 2013
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Potansiyometrik ölçüm yönteminin özelliklerini, sınırlarının, avantaj ve dezavantajlarını bilir |
ÖÇ02 | Spektrofluorometrik ölçüm yönteminin özelliklerini, avantaj ve dezavantajlarını açıklar |
ÖÇ03 | Floresan iyon indikatörlerini ve özelliklerini ve kullanım alanlarını sayar |
ÖÇ04 | Her iki yaklaşımın hata kaynaklarını, doğru kayıt özelliklerini kavrar |
ÖÇ05 | Hücreiçi calcium ve pH kaydını doğru ve güvenilir olarak yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Potansiyometrik hücreiçi iyon ölçüm yöntemi, dayandıkları prensipler ve özellikleri | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
2 | Potansiyometrik hücreiçi iyon ölçüm yönteminin avantaj ve dezavantajları-2 | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
3 | Fluorometrik hücreiçi iyon ölçüm yöntemleri, dayandıkları prensipler ve özellikleri | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
4 | Fluorometrik hücreiçi iyon ölçüm yöntemleri, avantaj ve dezavantajları-2 | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
5 | Spektrofluorometrik yöntem | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
6 | Spektrofluorometrik yöntem-2 | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
7 | Mikrospektrofluorometrik kayıt yöntemi | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
8 | Ara Sınav | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | |
9 | Mikrospektrofluorometrik kayıt yöntemi-2 | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
10 | Floresan indikatörler ve özellikleri | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
11 | Floresan indikatörler ve özellikleri-2 | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
12 | Hücreiçi kalsiyum ölçümü | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
13 | Hücreiçi kalsiyum ölçümü-2 | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
14 | Hücreiçi pH ölçümü | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
15 | Hücreiçi pH ölçümü-2 | Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların gözden geçirilmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |