HİS715 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HİS715
Ad Seminer Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SAİT POLAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SAİT POLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. UFUK ÖZGÜ METE (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖZGÜL TAP (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. LEMAN SENCAR GÜNDOĞDU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YURDUN KUYUCU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÜLFİDAN COŞKUN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle bilgiyi öğrenme ve paylaşma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Tez danışmanı ve anabilim dalı öğretim elemanlarının ortak görüşü ile belirlenen, alanıyla ilgili bir konuyu hazırlayarak sunumunu yapar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas

Notlar

ders sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir
ÖÇ02 Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilecektir
ÖÇ03 Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecektir
ÖÇ04 Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir
ÖÇ05 Kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecektir
ÖÇ06 Kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir
ÖÇ07 Beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyabilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için dokuları hazırlayabilir
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurabilir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel literatür taranması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Genel literatür taranması 2 Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Genel literatür taranması 3 Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Seminer konusunun belirlenmesi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Seminer konusunun belirlenmesi-2 Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Seminer konusunun belirlenmesi-3 Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Konuyla ilgili güncel makalelerin okunması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Konuyla ilgili güncel makalelerin okunması-2 Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Konuyla ilgili güncel ders kitaplarının taranması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Konuyla ilgili güncel ders kitaplarının taranması -2 Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Konuyla ilgili güncel ders kitaplarının taranması -3 Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Araştırma sonuçlarını kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Araştırma sonuçlarını kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme-2 Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Araştırmanın seminer halinde yazılması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları-1 Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 5 4 20
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 10 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 85
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,40
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.09.2024 03:00