Genel Bilgi
Kod | ANA501 |
Ad | Artistik Anatomi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZKAN OĞUZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Artistik desen ve artistik plastik ile insan vücudunun dış yapısına şekil ve estetik veren anatomik yapılar arasında doğru ilişkilendirme yapmak.
Dersin İçeriği
Vücudun yüzeysel kontur özellikleri, vücudun oransal özellikleri, artistik desen ve artistik plastikte kanonlar, artistik desen ve perspektifte anatomi, anatomik yapılar ve görünüşe etkileri, anatomik yapıları etkileyen estetik problemler ve görünüşe etkileri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dere F, Oğuz Ö. Artistik Anatomi. Akademisyen Tıp Kitabevi. 2014. Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012. Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018.
Notlar
Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi Atlası. Akademisyen Yayınevi. Adana
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anatomik yapıların artistik plastik ve artistik desen açısından önemini tanımlar. |
ÖÇ02 | Anatomik yapıların oransal ve yerleşim özelliklerini kavrayabilmeli ve tanımlar. |
ÖÇ03 | Anatomik yapıların kontur özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Kanon ve Persepektif in artistik anatomi açısından önemini tanımlar. |
ÖÇ05 | Anatomi de yer alan oluşumların özellikleri, artistik desendeki bir uygulamada iyi bir şekilde uygular. |
ÖÇ06 | Anatomi de yer alan oluşumların özellikleri, artistik plastikteki bir uygulamada uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Artistik anatomi genel terimleri. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Anatomik yapıda cinse, ırka ve yaşa göre görülen özellikler. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Artistik desende antropometri, kanon, altın oran ve persepektif. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Vücudun yüzeysel konturunu oluşturan anatomik yapıların özellikleri. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Baş-Boyun anatomik yapısına artistik anatomi açısından yaklaşım. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
6 | Artistik desen ve artistik plastikte, insan başı anatomik yapısı ve dikkat edilmesi gereken özellikler. Ders kitabından dersin okunması | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Artistik desen ve artistik plastikte, duyu organları anatomik yapısı ve dikkat edilmesi gereken özellikler. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından dersin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Üst ekstremite anatomik yapısına artistik anatomi açısından yaklaşım. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Artistik desen ve artistik plastikte, üst ekstremite anatomik yapısı ve oransal özellikler. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Artistik desen ve artistik plastikte, üst ekstremite anatomik yapısında görülen estetik problemler ve dikkat edilmesi gereken özellikler. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Gövde anatomik yapısına artistik desen ve artistik plastik açısından yaklaşım. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Alt ekstremite anatomik yapısına artistik anatomi açısından yaklaşım. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Artistik desen ve artistik plastikte, alt ekstremite anatomik yapısı ve oransal özellikler. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | rtistik desen ve artistik plastikte, alt ekstremite anatomik yapısında görülen estetik problemler ve dikkat edilmesi gereken özellikler. | Ders kitabından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Tekrar | Ders kitabından dersin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından dersin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |