Genel Bilgi
Kod | CENG003 |
Ad | Advanced Theory of Computation |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. UMUT ORHAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Theory of Computation ile ilgili ileri problem çözümlerini anlar ve yeni problemler üretebilir
Dersin İçeriği
Regular and Context Free Languages, Turing Machines, Decidability, NP-hard problems and reducibility
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Introduction to the Theory of Computation, 2nd Edition, Michael Sipser, Thomson Course Technnology, Boston, 2006.
Notlar
1. John Martin. (2010). Introduction to languages and the theory of computation, (4th ed.). New York: McGraw-Hill Science/Engineering/Math. 2. George J. Tourlakis (2012). Theory of computation. Hoboken: Wiley.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Theory of Computation hakkında temel bilgileri bilir |
ÖÇ02 | Regular ve Context Free Language uygulamalarını çözer |
ÖÇ03 | Yeni Turing problemleri hazırlar |
ÖÇ04 | Turing karar verilebilir kavramını bilir |
ÖÇ05 | NP-hard problemlerini birbirine dönüştürür |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Theory of Computation review | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Deterministic and Non-deterministic Finite Automata | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | NFA to DFA, Regular Expressions | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | DFA to Regular Expression, Pumping Lemma for Regular Languages | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Context-Free Grammars, Chomsky Normal Form | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Push-Down Automata | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Pumping Lemma for Context-Free Languages | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve uygulamalara hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Turing Machines, Church-Turing Thesis | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Non-Deterministic Turing Machines | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Decidable and Undecidable Languages | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Enumerability and Enumarable Languages | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Introduction to Complexity Theory, P-NP classes | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Non-Deterministic algorithms, NP-Complete Languages | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Review for final exam | Ders notunun ilgili bölümünü incelemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve uygulamalara hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve uygulamalara hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |