YLDMT801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLDMT801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yüksek lisans programının amacı; öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Tez çalışması, önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bir akademik danışman tarafından yönetilir. Danışmanlar, öğrencilere, ilgili literatüre nasıl ulaşılacağına ve uğraşılan konunun etik kurallar gözetilerek araştırılmasına yönelik destek sağlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İlgili kitaplar

Notlar

Bilimsel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir bilimsel çalışmada dikkat edilmesi gereken etik kuralların farkındalığını kazanır.
ÖÇ02 Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ03 Tez konusuyla ilgili araştırma sorularını ve bu sorulara uygun araştırma yöntemini belirler; bu yöntem çerçevesinde araştırmayı gerçekleştirir; araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder.
ÖÇ04 Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Doku mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fen, mühendislik ve sağlık temel bilgisi ile donanımlı olma 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doku mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 1 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 2 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 3 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 4 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 5 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 6 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 7 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma ve Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 8 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 9 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 10 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 11 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 12 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 13 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Literatür tarama, bilgiye ulaşma 14 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 20 280
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 16 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 608
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,32
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.07.2024 02:25