YLDMS801 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLDMS801
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ERSAN EYİLER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencileri belirli bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek; öğrencilerin bu araştırma sonucu derledikleri bilgileri sentezleyebilmelerini, yorumlayabilmelerini, sunabilmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak

Dersin İçeriği

Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesidir. Literatür araştırmasıyla derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkili bir şekilde sunumunu kapsar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İlgili kitaplar

Notlar

Bilimsel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır.
ÖÇ02 Çalışmalarını yürütürken takip edeceği etik kurallarının farkındalığını kazanır.
ÖÇ03 Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ04 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Doku mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fen, mühendislik ve sağlık temel bilgisi ile donanımlı olma 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doku mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 1 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 2 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 3 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 4 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 5 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 6 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 7 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma ve Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 8 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 9 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 10 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 11 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 12 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 13 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 14 Okuma ve Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 155
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,20
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.07.2024 02:23