ILH125 Kur'an Okuma ve Tecvid I

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILH125
Ad Kur'an Okuma ve Tecvid I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Şeyda ATMACA
Dersin Öğretim Elemanı Şeyda ATMACA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Şeyda ATMACA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Şeyda ATMACA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Şeyda ATMACA (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kur'an okuyabilme ve bazı pasajları ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak.

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.

Kaynaklar

Karabaş Tecvidi, (Yayına hazırlayan Ali Öge) Kitap Dünyası Yay., İstanbul, 2020

Notlar

İsmail Karaçam, Kur'ân-ı Kerîm'in Nüzûlü ve Kırâati, M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları (İFAV), İstanbul, 2012.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1- Kur'an harflerini yapısal özellikleriyle telaffuz edebilir
ÖÇ02 2- Med, izhar, ihfa ve idğam gibi Kur'an okuma kurallarını kavrar.
ÖÇ03 3- Yasin Suresini tedvir tarzında okuyacak şekilde ezberler.
ÖÇ04 4- Namaz duaları (Sübhaneke-Kunut), namaz surelerini (Nas-Duha), Bakara Suresi 255; 285-286. ayetlerini, Haşr Suresi 21-24. ayetlerini ezberden sunabilir.
ÖÇ05 5- Kur'an-ı Kerim'i yüzünden tedvir tarzında okuyabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yüzünden Okuma (Araf suresi). Namaz dualarının talimi. Yasin suresinin tilaveti (1 sayfa). Tecvidin lüzumu, tanımı, konusu, gayesi ve hükmü. Harfler ve çeşitleri. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Yüzünden Okuma (Araf suresi).Nas-Zilzal Surelerinin talimi.Harflerin çıkış yerleri. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Yüzünden Okuma (Araf suresi)). Yasin suresinin tilaveti (2. sayfa). Harflerin sıfatları. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Yüzünden okuma (Araf suresi)). Yasin suresinin tilaveti (3. sayfa). Terkip halindeki harflerin telaffuzu. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 Yüzünden okuma (Araf suresi). Harflerin uzatılması; med ve çeşitleri. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Yüzünden okuma (Enfal suresi). Beyyine Suresinin tahkik tarzında tilaveti.İzhar; tanımı ve çeşitleri. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Yasin suresinin tilaveti (4. sayfa). İdğam; tanımı, unsurları, şartları, kısımları, çeşitleri. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara sınav Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Tecvid tahlilleri. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 Yüzünden okuma (Enfal suresi). Yasin suresinin tilaveti (5. sayfa).İhfa; tanımı ve çeşitleri. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Yüzünden okuma (Tevbe suresi).Kadir ve Alak Surelerinin tahkik tarzında tilaveti. İklab konusu. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 Yüzünden okuma (Tevbe suresi). Yasin suresinin tilaveti (6. sayfa).Sekte ve ha-i sekte. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 Yüzünden okuma (Tevbe suresi). Bakara Suresi 255; 285-286. ayetlerinin tahkik tarzında tilaveti. Ra harfinin okunuşu. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Yüzünden okuma (Tevbe suresi). Haşr Suresi 21-24. ayetleri ayetlerinin tahkik tarzında tilaveti. Tin ve İnşirah Surelerinin tahkik tarzında tilaveti. Lafza-i Celalin okunuşu. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Harflerin vurgulu okunuşu; kalkale. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.09.2024 08:58