SRT403 Fabrika Stajı

5 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT403
Ad Fabrika Stajı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇETİN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇETİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Seramik alanında üretim yapan fabrikalarda, fabrikanın ticari yapısı, üretilen ürünün özelliğine göre çalışma sistemi, tasarım ve üretim sürecinin tamamı ya da bir aşaması hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olarak çalışma disiplini edinmektir.

Dersin İçeriği

Bir işletme olarak seramik fabrikalarının yapısını gözlemler, piyasadaki konumu hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olma, seramik alanında bir fabrikada ihtiyaç duyulan aşamalar hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olur. Farklı tasarım ve üretim anlayışları, teknikleri ve teknolojisi hakkında bilgi edinir. Edindiği bilgi ve tecrübe doğrultusunda ileride çalışmak istediği alan ve gerekleri hakkında fikir sahibi olma, başarısı ile kendisini ispat ettiği takdirde gelecekte kendisi için potansiyel iş imkanı yaratabilmedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Endüstri Tasarımı Ürün Tasarımında Adımlar/Önder Küçükerman

Notlar

Konuyla ilgili araştırma makaleleri ve internet veri tabanlı kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tesis, Müessese ve araştırma birimlerinde kullanılan malzeme, techizat ve makineleri tanır.
ÖÇ02 Yapılacak işin özelliğine göre seramik fabrikalarında tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinir.
ÖÇ03 Tesis ve araştırma birimlerinde kullanılan yöntemlerle, derslerde edinilen bilgiler arasında ilgi kurar.
ÖÇ04 Tesis ve araştırma birimlerinde imalatlarında ve projelerde kullanılan iş programlarını örneklerle açıklar.
ÖÇ05 Seramik malzeme tasarımı ile ilgili yazılımların nasıl kullanıldığını örnekler.
ÖÇ06 Meslek stajı boyunca edinilen bilgi ve beceriyi objektif bir yaklaşımla raporlar.
ÖÇ07 Raporladığı stajı sunar.
ÖÇ08 Sunduğu staj raporunda varsa eksiklikleri telafi eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seramik alanında üretim yapan fabrikalarda, fabrikanın ticari yapısı. Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Üretilen ürünün özelliğine göre çalışma sistemi. Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
3 Farklı tasarım ve üretim anlayışları, teknikleri ve teknolojisi hakkında bilgi Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Seramik kaplama malzemeleri üretim süreci Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Seramik yer karosu üretim süreci Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Seramik duvar karosu üretim süreci Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Seramik porselen karo üretim süreci Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Seramik sağlık gereçleri üretim süreci Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Seramik sağlık gereçlerine yapılan testler Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Seramik yer karolarına yapılan testler Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Seramik porselen karolara yapılan testler Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Seramik duvar karolara yapılan testler Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Türkiyenin endüstriyel seramik üretimi açısından dünyadaki yeri Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Çeşitli fabrikalarda staj yapmış öğrencilerin deneyimlerini aktarması Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 120
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,80
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.06.2024 04:07