Genel Bilgi
Kod | SRT403 |
Ad | Fabrika Stajı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇETİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Seramik alanında üretim yapan fabrikalarda, fabrikanın ticari yapısı, üretilen ürünün özelliğine göre çalışma sistemi, tasarım ve üretim sürecinin tamamı ya da bir aşaması hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olarak çalışma disiplini edinmektir.
Dersin İçeriği
Bir işletme olarak seramik fabrikalarının yapısını gözlemler, piyasadaki konumu hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olma, seramik alanında bir fabrikada ihtiyaç duyulan aşamalar hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olur. Farklı tasarım ve üretim anlayışları, teknikleri ve teknolojisi hakkında bilgi edinir. Edindiği bilgi ve tecrübe doğrultusunda ileride çalışmak istediği alan ve gerekleri hakkında fikir sahibi olma, başarısı ile kendisini ispat ettiği takdirde gelecekte kendisi için potansiyel iş imkanı yaratabilmedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Endüstri Tasarımı Ürün Tasarımında Adımlar/Önder Küçükerman
Notlar
Konuyla ilgili araştırma makaleleri ve internet veri tabanlı kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tesis, Müessese ve araştırma birimlerinde kullanılan malzeme, techizat ve makineleri tanır. |
ÖÇ02 | Yapılacak işin özelliğine göre seramik fabrikalarında tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinir. |
ÖÇ03 | Tesis ve araştırma birimlerinde kullanılan yöntemlerle, derslerde edinilen bilgiler arasında ilgi kurar. |
ÖÇ04 | Tesis ve araştırma birimlerinde imalatlarında ve projelerde kullanılan iş programlarını örneklerle açıklar. |
ÖÇ05 | Seramik malzeme tasarımı ile ilgili yazılımların nasıl kullanıldığını örnekler. |
ÖÇ06 | Meslek stajı boyunca edinilen bilgi ve beceriyi objektif bir yaklaşımla raporlar. |
ÖÇ07 | Raporladığı stajı sunar. |
ÖÇ08 | Sunduğu staj raporunda varsa eksiklikleri telafi eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seramik alanında üretim yapan fabrikalarda, fabrikanın ticari yapısı. | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Üretilen ürünün özelliğine göre çalışma sistemi. | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
3 | Farklı tasarım ve üretim anlayışları, teknikleri ve teknolojisi hakkında bilgi | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Seramik kaplama malzemeleri üretim süreci | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Seramik yer karosu üretim süreci | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | Seramik duvar karosu üretim süreci | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Seramik porselen karo üretim süreci | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Seramik sağlık gereçleri üretim süreci | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Seramik sağlık gereçlerine yapılan testler | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Seramik yer karolarına yapılan testler | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Seramik porselen karolara yapılan testler | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Seramik duvar karolara yapılan testler | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Türkiyenin endüstriyel seramik üretimi açısından dünyadaki yeri | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Çeşitli fabrikalarda staj yapmış öğrencilerin deneyimlerini aktarması | Seramik fabrikalarının yapısı hakkında çeşitli kaynaklar kullanılarak (Fabrikalara ait internet tabanlı kaynaklar) bilgi edinilmesi tavsiye edilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,80 | ||
AKTS | 5 AKTS |