Genel Bilgi
Kod | TS204 |
Ad | Klinik Uygulama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-24 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 27 AKTS |
Yerel Kredi | 16 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AZİZE BATUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1.Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A. Tıbbi Dokümantasyon, Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002. 2.Uçmaz R. Tıbbi Dokümantasyon I-II, Uludağ Üniversitesi, 2001. 3.Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Tıbbi Dokümantasyon, Seçkin Kitapçılık, 2002.
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Evrak akışını yönlendirebilecek bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ02 | Dosyalama ve arşivleme konusunda bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ03 | Sağlık kuruluşlarında enformasyon kavramını ve önemini kavrar. |
ÖÇ04 | Bilgiye erişim ve analiz yeteneğini kazanır. |
ÖÇ05 | Hastalıkların ve ameliyatların uluslar arası sınıflandırılmasının önemini ve gerekçesini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar." | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastanın sağlık kayıtlarını tutar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık Kuruluşlarında Enformasyon Kavramı ve Önemi | Enformasyona Ulaşma ve Analiz Etme Yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Hastanelerde Enformasyon Sistemleri I | Enformasyona Ulaşma ve Analiz Etme Yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Hastanelerde Enformasyon Sistemleri II | Enformasyona Ulaşma ve Analiz Etme Yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Arama Motorları ve Veri Tabanları -I | Arama Motorları ve Veri Tabanları Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Arama Motorları ve Veri Tabanları -II | Arama Motorları ve Veri Tabanları Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sınıflandırma Kavramı ve Sınıflandırma Sistemleri | Arama Motorları ve Veri Tabanları Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sınıflandırma Sistemlerinin Amacı ve Faydaları | Arama Motorları ve Veri Tabanları Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sınıflandırma Sisteminin Tarihçesi | Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hastalıkların ve Ameliyatların Uluslar arası Sınıflandırması | Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | ICD-8 Sınıflandırma Sistemi ve Genel Özellikleri | Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | ICD-9 ve ICD-9CM Sınıflandırma Sistemleri Temel Özellikleri ve Farkları | Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | ICD-10 Sınıflandırma Sistemi | Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Özel Sınıflandırma Sistemleri:SNDO-SNOMED International – ICD-O | Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Özel Sınıflandırma Sistemleri:ICD10 PCS-CPT-ICPM | Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 28 | 392 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 674 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 26,96 | ||
AKTS | 27 AKTS |