BDNZ109 Hareket Eğitimi

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ109
Ad Hareket Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hareket kavramı ve temel hareket becerilerini açıklar ve nasıl uygulanabileceğini öğrenir.

Dersin İçeriği

Hareket Eğitimi Tarihçesi. Hareket Eğitiminde Temel Kavramlar. Motor Gelişim ve Motor Gelişimi Etkileyen Faktörler. Fiziksel ve Temel Hareket Gelişim Dönemleri. Hareket analizinde teorik yaklaşımlar ve modern sistemler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Hareket ve Beceri Öğretimi Metin Sayın Hareket Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Öğrenme ve Öğretimin Temelleri. İsmail Topkaya Hareket Eğitimi Sinan Ayan

Notlar

Hareket ve Beceri Öğretimi Metin Sayın Hareket Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Öğrenme ve Öğretimin Temelleri. İsmail Topkaya Hareket Eğitimi Sinan Ayan


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Motor gelişimi ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ02 Hareket eğitim programının temel özelliklerini açıklayabilecektir.
ÖÇ03 Hareket eğitim programının amaç özelliklerini saptar.
ÖÇ04 Dansta Kullanılan Hareket ile İlgili Terimleri öğrenir.
ÖÇ05 Hareket analizine genel giriş özelliklerini açıklar.
ÖÇ06 Hareket analizinde teorik yaklaşımlar ve modern sistemler
ÖÇ07 Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirler.
ÖÇ08 Temel birleştirilmiş hareket becerilerini etkili ve özenle kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin, derse ilişkin beklentilerin paylaşılması ve sorumluluklarının açıklanması. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Hareket Eğitimi Tarihçesi Literatüt taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hareket Eğitiminde Temel Kavramlar ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Motor Gelişim ve Motor Gelişimi Etkileyen Faktörler ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Temel Hareket Gelişim Dönemleri ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sporsal Hareketler Dönemi Görsel materyallerin izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Temel Hareket Becerileri Görsel materyallerin izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hareketin Unsurları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Dansta Kullanılan Hareket ile İlgili Terimler Görsel materyallerin izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Hareket eğitim programı içeresinde ritim ve dansın yeri ve önemi Görsel materyallerin izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
12 Koreografi ve Hareket Öğrenim ve Öğretimi Görsel materyallerin izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
13 Hareket analizinde teorik yaklaşımlar ve modern sistemler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Hareket analizinde gerekli araçların kullanılması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım
15 Egzersiz ve Aktivite Uygulamaları, bireysel ve grup çalışmaları Görsel materyallerin izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 12 24
Toplam İş Yükü (Saat) 102
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,08
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 10:04