Genel Bilgi
Kod | BDNZ109 |
Ad | Hareket Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FAHRİ ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitsel oyunlarla ilişkili olarak oyunların genel özelliklerini tanımlayabilecek, çocukların gelişim özelliklerini göz önüne alarak oyun uygulamalarını ve programlamasını gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriği
Temel hareket becerileri ( yer değiştirme, denge,nesne kontrolü gerektiren ve birleştirilmiş hareketler) hareket kavram ve ilkeleri ( vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkisi ) uygulayarak öğrenme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006
Notlar
Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üretken, Özdeğerlerine saygılı, Akılcı, Sorgulayan, Girişimci, Yaratıcı, |
ÖÇ02 | Etik kurallara uyma, Toplumsal duyarlılık, |
ÖÇ03 | Çevre duyarlılığı, Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum, |
ÖÇ04 | Zamanı etkili kullanma, |
ÖÇ05 | Farklılıklara saygı gösterme, Öğrenmeyi öğrenme, |
ÖÇ06 | Problem çözme, Kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme, Kaliteye önem verme |
ÖÇ07 | Organize etme ve planlama, Karar verme becerisi, Önderlik, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Duygusal gelişim | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Zihinsel gelişim | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim |
11 | Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması A | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması B | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması C | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |