BDNZ109 Hareket Eğitimi

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ109
Ad Hareket Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FAHRİ ŞAHİN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitsel oyunlarla ilişkili olarak oyunların genel özelliklerini tanımlayabilecek, çocukların gelişim özelliklerini göz önüne alarak oyun uygulamalarını ve programlamasını gerçekleştirebilecektir.

Dersin İçeriği

Temel hareket becerileri ( yer değiştirme, denge,nesne kontrolü gerektiren ve birleştirilmiş hareketler) hareket kavram ve ilkeleri ( vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkisi ) uygulayarak öğrenme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006

Notlar

Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üretken, Özdeğerlerine saygılı, Akılcı, Sorgulayan, Girişimci, Yaratıcı,
ÖÇ02 Etik kurallara uyma, Toplumsal duyarlılık,
ÖÇ03 Çevre duyarlılığı, Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum,
ÖÇ04 Zamanı etkili kullanma,
ÖÇ05 Farklılıklara saygı gösterme, Öğrenmeyi öğrenme,
ÖÇ06 Problem çözme, Kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme, Kaliteye önem verme
ÖÇ07 Organize etme ve planlama, Karar verme becerisi, Önderlik,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Duygusal gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Zihinsel gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav ara sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim
11 Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
13 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması A uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
14 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması B uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
15 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması C uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 12 24
Toplam İş Yükü (Saat) 102
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,08
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.06.2024 09:41