Genel Bilgi
Kod | BDNZ109 |
Ad | Hareket Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Hareket kavramı ve temel hareket becerilerini açıklar ve nasıl uygulanabileceğini öğrenir.
Dersin İçeriği
Hareket Eğitimi Tarihçesi. Hareket Eğitiminde Temel Kavramlar. Motor Gelişim ve Motor Gelişimi Etkileyen Faktörler. Fiziksel ve Temel Hareket Gelişim Dönemleri. Hareket analizinde teorik yaklaşımlar ve modern sistemler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hareket ve Beceri Öğretimi Metin Sayın Hareket Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Öğrenme ve Öğretimin Temelleri. İsmail Topkaya Hareket Eğitimi Sinan Ayan
Notlar
Hareket ve Beceri Öğretimi Metin Sayın Hareket Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Öğrenme ve Öğretimin Temelleri. İsmail Topkaya Hareket Eğitimi Sinan Ayan
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Motor gelişimi ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Hareket eğitim programının temel özelliklerini açıklayabilecektir. |
ÖÇ03 | Hareket eğitim programının amaç özelliklerini saptar. |
ÖÇ04 | Dansta Kullanılan Hareket ile İlgili Terimleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Hareket analizine genel giriş özelliklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Hareket analizinde teorik yaklaşımlar ve modern sistemler |
ÖÇ07 | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirler. |
ÖÇ08 | Temel birleştirilmiş hareket becerilerini etkili ve özenle kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, derse ilişkin beklentilerin paylaşılması ve sorumluluklarının açıklanması. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hareket Eğitimi Tarihçesi | Literatüt taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hareket Eğitiminde Temel Kavramlar | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Motor Gelişim ve Motor Gelişimi Etkileyen Faktörler | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Temel Hareket Gelişim Dönemleri | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sporsal Hareketler Dönemi | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Temel Hareket Becerileri | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hareketin Unsurları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Dansta Kullanılan Hareket ile İlgili Terimler | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Hareket eğitim programı içeresinde ritim ve dansın yeri ve önemi | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
12 | Koreografi ve Hareket Öğrenim ve Öğretimi | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Hareket analizinde teorik yaklaşımlar ve modern sistemler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hareket analizinde gerekli araçların kullanılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım |
15 | Egzersiz ve Aktivite Uygulamaları, bireysel ve grup çalışmaları | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |