EFMZ129 Eğitime Giriş

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ129
Ad Eğitime Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Eğitim Bilimine Giriş. Prof.Dr.Münire ERDEN

Notlar

Eraslan, L., & Çakıcı, D. (2011). Eğitim temalı bilimsel dergilerin incelenmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar.
ÖÇ03 Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklar.
ÖÇ04 Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve hukuksal temellerini sınıflandırır.
ÖÇ05 Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini ifade eder.
ÖÇ06 Eğitim felsefesi akımlarını sınıflandırır, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini açıklar.
ÖÇ07 Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklar.
ÖÇ08 Milli Eğitimle ilgili temel yasaları ifade eder.
ÖÇ09 Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklar.
ÖÇ10 Türk Milli Eğitmi ile ilgili tarihi olguları listeleyebilir ve her birini kısaca açıklar.
ÖÇ11 Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitim-Öğretim ve Öğrenme Kavramları, Eğitim Türleri Eğitim, öğretim, öğrenme kavramlarının farklı tanımlarını bulma ve yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Eğitim Kurumlarının İşlevleri, Eğitimin Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Eğitimin Toplumsal ve Ekonomik Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Eğitimin Psikolojik Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Felsefe ve Eğitim Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Eğitim Felsefesi Akımları Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Eğitim ve Hukuk Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eğitim ve Ekonomi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Eğitimin Siyasal Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Türk Eğitimin Tarihsel Gelişimi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Türk Eğitim Tarihi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Eğitimde Bilimsel Araştırmalar Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Türk Eğitim Sistemi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Önerileri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.06.2024 09:42