Genel Bilgi
Kod | EFMZ129 |
Ad | Eğitime Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Eğitim Bilimine Giriş. Prof.Dr.Münire ERDEN
Notlar
Eraslan, L., & Çakıcı, D. (2011). Eğitim temalı bilimsel dergilerin incelenmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar. |
ÖÇ03 | Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve hukuksal temellerini sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini ifade eder. |
ÖÇ06 | Eğitim felsefesi akımlarını sınıflandırır, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini açıklar. |
ÖÇ07 | Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklar. |
ÖÇ08 | Milli Eğitimle ilgili temel yasaları ifade eder. |
ÖÇ09 | Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklar. |
ÖÇ10 | Türk Milli Eğitmi ile ilgili tarihi olguları listeleyebilir ve her birini kısaca açıklar. |
ÖÇ11 | Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitim-Öğretim ve Öğrenme Kavramları, Eğitim Türleri | Eğitim, öğretim, öğrenme kavramlarının farklı tanımlarını bulma ve yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Eğitim Kurumlarının İşlevleri, Eğitimin Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Eğitimin Toplumsal ve Ekonomik Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Felsefe ve Eğitim | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Eğitim Felsefesi Akımları | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Eğitim ve Hukuk | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eğitim ve Ekonomi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Eğitimin Siyasal Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türk Eğitimin Tarihsel Gelişimi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türk Eğitim Tarihi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Eğitimde Bilimsel Araştırmalar | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türk Eğitim Sistemi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Önerileri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |