EFMZ129 Eğitime Giriş

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ129
Ad Eğitime Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk milli eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ġstanbul: Alkım Yayıncılık, Kılbaş, Ş. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Adana: Nobel Yayın Dağıtım, Küçükahmet, L. (Editör) (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık, Oktay, A. (Editör) (2007) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Sönmez, V. (Editör) (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık, Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Türkoğlu, A. (Editör, 2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Mikro Yayınevi

Notlar

Eraslan, L., & Çakıcı, D. (2011). Eğitim temalı bilimsel dergilerin incelenmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim-öğretim ve öğrenme kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar.
ÖÇ03 Eğitim kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklar.
ÖÇ04 Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve hukuksal temellerini sınıflandırır.
ÖÇ05 Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini ifade eder.
ÖÇ06 Eğitim felsefesi akımlarını sınıflandırır, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini açıklar.
ÖÇ07 Türk milli eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklar.
ÖÇ08 Milli eğitimle ilgili temel yasaları ifade eder.
ÖÇ09 Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklar.
ÖÇ10 Türk milli eğitmi ile ilgili tarihi olguları listeleyebilir ve her birini kısaca açıklar.
ÖÇ11 Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitim-öğretim ve öğrenme kavramları, eğitim türleri Konuyla ilgili ön hazırlık yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Eğitim kurumlarının işlevleri, eğitimin temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Eğitimin toplumsal ve ekonomik temelleri Eğitimin toplumsal ve ekonomik temelleri ile ilgili bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eğitimin psikolojik temelleri Eğitimin psikolojik temelleri konusunda farklı tanımları bulma ve yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Felsefe ve eğitim Eğitim felsefe ilişkisi üzerine yapılan makaleleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
6 Eğitim felsefesi akımları Eğitim felsefesi akımlarını arştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
7 Eğitim ve hukuk Eğitim ve hukuk arsındaki ilişkiyi araştırıp yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
8 Ara sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eğitim ve ekonomi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
10 Eğitimin siyasal temelleri Eğitimin siyasal temelleri ile ilgili bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Türk eğitiminin tarihsel gelişimi Türk eğitiminin tarihsel gelişimi ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
12 Türk eğitim tarihi Türk eğitim tarihini farklı kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
13 Eğitimde bilimsel araştırmalar Eğitimde bilimsel araştırma yöntemlerini araştırıp yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Türk eğitim sistemi Türk eğitim sisteminin genel yapısını arştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözüm önerileri Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözüm önerileri ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap
16 Yarıyıl sonu sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.02.2025 07:20