BTEZ203 Temel Programlama

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTEZ203
Ad Temel Programlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TEKDAL
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TEKDAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, yukarıdan-aşağı program geliştirmeyi ve temel programlama yapılarını program dili kullanarak öğrenmek ve uygulamaktır.

Dersin İçeriği

Programlama dillerindeki temel kavramlar; kaynak dosya ve kütüphane kavramları; kaynak kodun derlenmesi ve çalıştırılması; sabit ve değişken tanımlamaları; veri türleri; operatörler; temel giriş/çıkış işlemleri; koşul ifadeleri; döngüler; diziler; fonksiyon tanımlamaları; özel fonksiyonlar; temel dosya işlemleri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Temel Programlama, Tekdal M., Seçkin Yayıncılık Eğitim, 2016.

Notlar

GDB online Debugger https://www.onlinegdb.com https://www.w3schools.com/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Verilen bir programdaki verimsiz noktaları bulup bunları daha düzgün kodlarla değiştirir.
ÖÇ02 Verilen bir algoritmayı program koduna dönüştürür.
ÖÇ03 Verilen bir problemin çözecek programı yazarken en uygun metodu seçer.
ÖÇ04 Verilen bir problemi çözecek bir program için akış şeması ya da yalancı kod kullanarak algoritma oluşturur.
ÖÇ05 Verilen kavramlar içerisinden yapısal programlama diliyle ilgili temel kavramları seçer.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanımı, Programlama Dillerinin Sınıflandırılması, C/pascal Programlama Dilini Tarihi, Makine Dilleri, Assembly Dilleri Ve Yüksek Seviyeli Diller Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Programı Geliştirme Alanlarının Temel Yapısı, Bir Satırlık Metni Yazdırma programı Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
3 Karar Verme: Eşitlik Operatörleri Ve İlişkisel Operatörler Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
4 Algoritmalar, Akış Diyagramları Ve Yalancı Kodlar(Pseudocode,) Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Deney / Laboratuvar
5 Kontrol Deyimleri: If Ve If-Else Seçim Deyimleri, While Yineleme Deyimi Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
6 Atama Operatörleri, Artırma Ve Azaltma Operatörleri Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Döngü kavramı ve kullanımı, Sayaç Kontrol, for döngü deyimi Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çoklu Seçim Deyimleri: Do- While Döngü Deyimi, Atlama Deyimleri (Break Ve Continue), Mantıksal Operatörler Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Program Modülleri, Matematiksel Fonksiyonların Kütüphanesi, Fonksiyon Prototipleri, Başlık Dosyaları, Fonksiyonları Çağırma: Değerle Çağırma Ve Referansla Çağırma Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Rastgele Sayı Üretme Örneği: Şans Oyunu, Bellek Sınıfları, Faaliyet Alanı Ve Kuralları, Tekrarlama Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
12 Önistemci: İnclude Yol Göstericisi, Sembolik Sabit Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Diziler, Dizi Tanımlama, Dizilerin Fonksiyona Geçişi, Dizileri Ayırma, Dizilerde Arama, Çoklu İndekslenmiş Diziler Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
14 Temel dosya işlemleri Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Konuların özeti Notlardan ilgili bölümleri çalış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.12.2024 03:16