Genel Bilgi
Kod | BTEZ205 |
Ad | Eğitimde Grafik ve Canlandırma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ZEKERİYA KAZANCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ZEKERİYA KAZANCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersinm amacı öğretmen adaylarının grafik tasarımı yapabilmesi için gerekli temel yeterlilikleri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tasarım süreci ve ilkeleri; grafik tasarımının tarihçesi; grafik tasarımının uygulama alanları; grafik temel kavramları; görüntü formatları; grafik işleme programı genel özellikleri; araçlar paneli; vektör araçları; katmanlarla çalışma; metin işlemleri; gelişmiş teknikler ve filtreler; resimlerle web araçları hazırlamak; buton oluşturma; dilimler ve etkin bölgeler; optimizasyon ve web ortamına aktarma; gıf animasyonlar oluşturma; maskeleme; açılır menüler oluşturma; animasyon temelleri; grafikler; metin işleme, semboller, animasyon oluşturma, ses ve video işlemleri; çoklu ortam işlemleri; gelişmiş etkileşim; eğitsel animasyon geliştirme ve kullanım ilkeleri; eğitim amaçlı animasyon geliştirme; animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ambrose, G. ve Harris, P. (2019). Grafik tasarım temelleri seti. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
Notlar
Dersin sorumlusu tarafından önerilen diğer kaynaklar ve makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Grafik ve canlandırma sürecini sıralar. |
ÖÇ03 | Eğitsel grafik tasarım ilkelerini sıralar. |
ÖÇ04 | Eğitimde kullanılabilecek grafikleri tasarlar. |
ÖÇ05 | Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirir. |
ÖÇ06 | Stop-motion tekniği ile kısa animasyonlar hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Eğitimde grafik tasarım ilkeleri ve kullanımları. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Photoshop programının temelleri, menüleri kullanma. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Photoshop de grafik oluşturma, oluşturulan grafiğin, renk şekil ve layer özelliklerinin düzenlenmesi. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Grafik kullanarak eğitsel materyal oluşturma. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Photoshop kullanarak eğitsel materyal geliştirme. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Grafik optimizasyonu | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Animasyon ve simülasyonlar kavramlarına giriş. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Animasyon yapma, motion tween, shape tween kullanımı. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Movie clip, grafik ve buton nesnelerini oluşturma. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Eğitimde canlandırma uygulamaları. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Eğitim yazılımı hazırlama. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Web tasarımında animasyon kullanımı | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Web 2.0 - 3.0 araçları | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |