Genel Bilgi
Kod | ISB205 |
Ad | R ile İstatistiksel Programlamaya Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ İHSAN GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
İsmet BİRBİÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı R programlama dilinin temellerini öğretmek ve temel betimleyici veri analizi uygulama becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini R programının temelleri, programlama temelleri, veri manipülasyonu, fonksiyon oluşturma, veri görselleştirme, betimleyici veri analizi oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Braun, W. J., & Murdoch, D. J. (2021). A first course in statistical programming with R. Cambridge University Press.
Notlar
Braun, W. J., & Murdoch, D. J. (2021). A first course in statistical programming with R. Cambridge University Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | R dilinin ve programlamanın temellerini açıklar. |
ÖÇ02 | Veri manipülasyon tekniklerini uygular. |
ÖÇ03 | Kod yazarak fonksiyon oluşturur. |
ÖÇ04 | Betimleyici veri analizi yapar. |
ÖÇ05 | Veri görselleştirme tekniklerini kullanır. |
ÖÇ06 | Keşifsel veri analizi yapar. |
ÖÇ07 | R yi bir hesap makinesi gibi kullanır. |
ÖÇ08 | Bazı optimizasyon problemlerinin çözümüne yaklaşık çözüm bulur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program tanıtımı, menüler | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Temel hesaplama işlemleri | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Veri vektörleri | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Vektörel işlemler | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Veri çerçevesi oluşturma, listeleme ve dizilim işlemleri | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Harici dosya çağırma | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Matris işlemleri | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tek boyutlu grafikler | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Deyimler ve döngüler | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Fonksiyon tanımlama | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Frekans tablosu ve çapraz tablo oluşturma | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | R de temel istatistiksel fonksiyonlar | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Analitik betimleyici veri analizi | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Grafiksel betimleyici veri analizi | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |