TYP412 Genel Zootekni

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TYP412
Ad Genel Zootekni
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ali Galip ÖNAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çiftlik hayvanlarında sindirim sistemleri, kaba ve yoğun yemler, karma yem üretimi

Dersin İçeriği

Sindirim sistemi tiplerini öğretmek, çiftlik hayvanlarının beslenmesinde kullanılan yem kaynaklarını tanıtmak

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Akmaz, A., İnal, Ş. (2021). ZOOTEKNİ I - Süt Sığırcılığı Sığır Besiciliği At Yetiştirme.

Notlar

Akmaz, A., İnal, Ş. (2021). ZOOTEKNİ I - Süt Sığırcılığı Sığır Besiciliği At Yetiştirme.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye hayvansal üretimini öğrenir Dünya ve Türkiye hayvancılığına genel durumunu kavrar.
ÖÇ02 Çiftlik hayvanlarının sindirim sistemlerini tanımlar. Çiftlik hayvanlarının beslenmesinde kullanılan yemlerin özelliklerini ezberler.
ÖÇ03 Temel besin maddelerinin (karbonhidratlar, proteinler, yağlar, vitaminler, mineraller ve su) sindirimi ve emilimini yorumlar.
ÖÇ04 Çiftlik hayvanlarında üreme esaslarını özetler. Hayvan ıslahının genel ilkelerini kavrar.
ÖÇ05 Çiftlik hayvanlarının yetiştiriciliğinin genel esaslarını yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarımsal üretim değerleri (Çiftlik hayvanı sayıları, yem üretimi, hayvansal üretim ihracat ve ithalat istatistikleri). internet taraması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çiftlik hayvanlarında sindirimi sistemleri, tek mideliler/çok mideliler. internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yemlerin sınıflandırılması. internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kaba yemler (Baklagil yem bitkileri) Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Yoğun yemler Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Karma yemler, çiftlik hayvanları beslemesine giriş Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Yem katkı maddeleri Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dünya ve Türkiye hayvancılığına genel bakış okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Çiflik hayvanlarında üreme okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Hayvan ıslahı okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Sığır yetiştiriciliği okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Koyun yetiştiriciliği okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Keçi yetiştiriciliği okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Kanatlı hayvan yetiştiriciliği okuma ve web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma ve web tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma ve web tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 74
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,96
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.06.2024 09:25