Genel Bilgi
Kod | BİO740 |
Ad | Doktora Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel bir çalışmayı planlama, kendi başına yapabilme becerisini kazandırma ve sonuçlarını yorumlayarak değerlendirme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Molleküler ve genetik konularda güncel bilgileri tarama. Hipotez oluşturma. Tez çalışmasını planlama. Tez çalışması ile ilgili literatür bilgilerini toplama. Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme. Tez projesini hazırlama. Proje ile ilgili alt yapıyı oluşturma. Laboratuvar çalışmalarını yapma. Sonuçları yorumlama. Sonuçları literatür bilgileri ile yorumlama ve tartışarak tezi yazma. Tezini bilimsel kurulda sunma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kasap H, Kasap M, Demirhan O, Alptekin D, Lüleyap HÜ, Pazarbaşı A, Güzel AI. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Akademisyen Kitabevi; 2. Basım, 2010.
Notlar
G.M. Cooper, R.E. Housman. Hücre Moleküler Yaklaşım. Çeviri Editörleri; Neşe Atabey, Ersan Kalay, Meral Sakızlı, İzmir Tıp Kitabevi Kırtasiye Büro Malz. San. ve Tic.Ltd.Şti. RYedinci Baskı, 2016.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Herhangi bir konuda araştırma yapmak üzere bilgiler toplar. |
ÖÇ02 | Bir araştırma konusunu planlar. |
ÖÇ03 | Araştırma konusunu projelendirir. |
ÖÇ04 | Araştırma konusunun alt yapısını hazırlar. |
ÖÇ05 | Araştırmalarını sonuçlandırmak, yeni bilgilere ulaşmak için laboratuvar çalışmalarını yapar. |
ÖÇ06 | Elde ettiği bilgileri bilimsel temelde yorumlar. |
ÖÇ07 | Sonuçlarını bilimsel metin haline getirir. |
ÖÇ08 | Sonuçlarını kendi başına tez olarak yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Molleküler ve genetik konularda güncel bilgileri tarama. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | Hipotez oluşturma. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | Tez çalışmasını planlama. | Örnek tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | Tez çalışması ile ilgili literatür bilgilerini toplama. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme-I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme-II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Tez projesini hazırlama. | Literatür yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Tezini bilimsel kurulda sunma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
9 | Proje ile ilgili alt yapıyı oluşturma. | Literatür yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Laboratuvar çalışmalarını yapma-I | Laboratuvar denemeleri | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Laboratuvar çalışmalarını yapma-II | Laboratuvar denemeleri | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Laboratuvar çalışmalarını yapma-III | Laboratuvar denemeleri | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Sonuçları toparlama ve yorumlama-I | Analiz | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Sonuçları toparlama ve yorumlama-II | Analiz | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Sonuçları literatür bilgileri ile yorumlama ve tartışarak tezi yazma. | Tez yazımı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tezini bilimsel kurulda sunma. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tezin tamamlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 1 | 30 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 29 | 580 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 619 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,76 | ||
AKTS | 25 AKTS |