Genel Bilgi
Kod | BİO725 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. OSMAN DEMİRHAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYFER PAZARBAŞI (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi PERÇİN PAZARCI (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin araştırmalarına veya tez projelerine yönelik olarak bilgi toplamasını, topladığı bilgilerin tartışılarak öğretim elemanlarının da desteğini alıp ilgili konularda daha detaylı bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Seminer konusunu belirleme, Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama, Literatür ve kitap bilgilerini derleme, Analiz ettiği bilgileri sistematik şekilde sınıflama, Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama, Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kasap H, Kasap M, Demirhan O, Alptekin D, Lüleyap HÜ, Pazarbaşı A, Güzel AI. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Akademisyen Kitabevi; 2. Basım, 2010.
Notlar
G.M. Cooper, R.E. Housman. Hücre Moleküler Yaklaşım. Çeviri Editörleri; Neşe Atabey, Ersan Kalay, Meral Sakızlı, İzmir Tıp Kitabevi Kırtasiye Büro Malz. San. ve Tic.Ltd.Şti. RYedinci Baskı, 2016.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Herhangi bir konu hakkında araştırma yapmasını sağlamak. |
ÖÇ02 | Topladığı bilgileri topluluk önünde sunmasını sağlamak. |
ÖÇ03 | Araştırma yaptığı konuyu özümseyerek öğrenmek. |
ÖÇ04 | Topladığı bilgilerden yola çıkarak araştırma konusunu planlamak. |
ÖÇ05 | Araştıracağı konulara alt yapı oluşturmaktır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunu belirleme | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-I | Kitap ve literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-II | Kitap ve literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-III | Kitap ve literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-IV | Kitap ve literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-V | Kitap ve literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
7 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-VI | Kitap ve literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sunum provası | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-VII | Kitap ve literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-VIII | Kitap ve literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Literatür ve kitap bilgilerini derleme-I | Kitap ve literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Literatür ve kitap bilgilerini derleme-II | Kitap ve literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Literatür ve kitap bilgilerini derleme-III | Kitap ve literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Literatür ve kitap bilgilerini derleme-IV | Kitap ve literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama | Seminer örneklerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 2 | 10 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 10 | 40 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |