BİO725 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BİO725
Ad Seminer Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OSMAN DEMİRHAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYFER PAZARBAŞI (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi PERÇİN PAZARCI (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin araştırmalarına veya tez projelerine yönelik olarak bilgi toplamasını, topladığı bilgilerin tartışılarak öğretim elemanlarının da desteğini alıp ilgili konularda daha detaylı bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Seminer konusunu belirleme, Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama, Literatür ve kitap bilgilerini derleme, Analiz ettiği bilgileri sistematik şekilde sınıflama, Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama, Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kasap H, Kasap M, Demirhan O, Alptekin D, Lüleyap HÜ, Pazarbaşı A, Güzel AI. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Akademisyen Kitabevi; 2. Basım, 2010.

Notlar

G.M. Cooper, R.E. Housman. Hücre Moleküler Yaklaşım. Çeviri Editörleri; Neşe Atabey, Ersan Kalay, Meral Sakızlı, İzmir Tıp Kitabevi Kırtasiye Büro Malz. San. ve Tic.Ltd.Şti. RYedinci Baskı, 2016.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapmasını sağlamak.
ÖÇ02 Topladığı bilgileri topluluk önünde sunmasını sağlamak.
ÖÇ03 Araştırma yaptığı konuyu özümseyerek öğrenmek.
ÖÇ04 Topladığı bilgilerden yola çıkarak araştırma konusunu planlamak.
ÖÇ05 Araştıracağı konulara alt yapı oluşturmaktır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunu belirleme Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-I Kitap ve literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
3 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-II Kitap ve literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-III Kitap ve literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-IV Kitap ve literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-V Kitap ve literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
7 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-VI Kitap ve literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sunum provası Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-VII Kitap ve literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-VIII Kitap ve literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Literatür ve kitap bilgilerini derleme-I Kitap ve literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Literatür ve kitap bilgilerini derleme-II Kitap ve literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Literatür ve kitap bilgilerini derleme-III Kitap ve literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Literatür ve kitap bilgilerini derleme-IV Kitap ve literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama Seminer örneklerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 2 10 20
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 10 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 12:00