Genel Bilgi
Kod | BİO720 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretim görevlisi öğrencilere seminer verme, araştırma etkinliklerine katılma, bilimsel makaleler hakkında yorum yapma ve bilimsel konularda tartışma yapma konularında yardımcı olur.
Dersin İçeriği
Danışmanı olduğu doktora öğrencileri ile tartışma ve eğitim planının hazırlanması, Ders anlatma yöntemlerini açıklama, Öğrencinin herhangi bir konuda ders hazırlayarak anlatmasını sağlama ve tartışma, Araştırma yöntemlerini anlatma, Bilimsel araştırma planlama ve proje yazmaBilimsel makale yorumlama ve tartışma, Bilimsel makale yorumlama ve tartışma, Araştırma sonuçlarını derlemeve makale haline Seminer hazırlama ve sunma, Rutin tetkiklerin yapılmasına katılma, Rutin Yıllık eğitimin tamamlanması sonucunda eksiklerin tartışılması ve yeni yılın planlarının yapılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kasap H, Kasap M, Demirhan O, Alptekin D, Lüleyap HÜ, Pazarbaşı A, Güzel AI. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Akademisyen Kitabevi; 2. Basım, 2010.
Notlar
G.M. Cooper, R.E. Housman. Hücre Moleküler Yaklaşım. Çeviri Editörleri; Neşe Atabey, Ersan Kalay, Meral Sakızlı, İzmir Tıp Kitabevi Kırtasiye Büro Malz. San. ve Tic.Ltd.Şti. RYedinci Baskı, 2016.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel çalışmalarda kendi özgüvenini kazanır |
ÖÇ02 | Laboratuvar ortamında güvenli çalışma yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Bilimsel bir makaleyi kendi kendine yorumlayabilir |
ÖÇ04 | Bilimsel bir çalışma yaparak sonuçlarını bilimsel olarak toparlar |
ÖÇ05 | Bilimsel çalışmayı makale haline getirir ve yayınlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanı olduğu doktora öğrencileri ile tartışma ve eğitim planının hazırlanması | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Ders anlatma yöntemlerini açıklama | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Öğrencinin herhangi bir konuda ders hazırlayarak anlatmasını sağlama ve tartışma | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Araştırma yöntemlerini anlatma | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Bilimsel araştırma planlama ve proje yazma-I | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bilimsel araştırma planlama ve proje yazma-II | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Araştırma sonuçlarını derlemeve makale haline getirme-I | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Çoktan seçmeli soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma sonuçlarını derlemeve makale haline getirme-II | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Bilimsel makale yorumlama ve tartışma-I | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bilimsel makale yorumlama ve tartışma-II | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Seminer hazırlama ve sunma-I | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Seminer hazırlama ve sunma-II | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Rutin tetkiklerin yapılmasına katılma-I | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Rutin tetkiklerin yapılmasına katılma-II | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,28 | ||
AKTS | 5 AKTS |