Genel Bilgi
Kod | BİO606 |
Ad | Hücresel Enerji ve Metabolizma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevreye genel bakış, Ekoloji ve ekolojik kavramlar, Ekosistemlerde enerji akışı, Ekosistemler ve çevre değişikliği, Doğada maddelerin çevrimi, Çevre kirlenmesi, Su ve hava kirliliği, Dünyanın büyük ekosistemleri, yiyecek rezervuarları ve açlık, Populasyonlarda büyüme ve düzenlenme, İnsan populasyonlarının büyüme ve kontrolü, Populasyonlar arası iletişimi anlama ve kendi ifadeleri ile açıklama.
Dersin İçeriği
Ekoloji ve ekolojik kavramlar, Ekosistemlerde enerji akışı, Ekosistemler ve çevre değişikliği, Doğadaki maddelerin çevrimi, Çevre kirlenmesi, Su ve hava kirliliği, Dünyanın büyük ekosistemleri, Yiyecek rezervuarları ve açlığı, Populasyonlarda büyüme ve düzenlenme, İnsan populasyonlarının büyüme ve kontrolü ve Populasyonlar arası iletişim.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Tıbbi biyoloji ve genetik, Akademisyen yayınevi
Notlar
Tıbbi biyoloji ve genetik, Akademisyen yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moleküler hücre biyolojisi bilir |
ÖÇ02 | Hücresel enerji aktarım basamaklarını bilir |
ÖÇ03 | Hücrenin enerji metabolizması hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ04 | Hücresel enerjinin metabolizmadaki etkinliğini kavrar |
ÖÇ05 | Hücresel enerji dönüşüm sistemleri olan fotosentez ve solunumun basamaklarını kavrar |
ÖÇ06 | Hücresel enerjinin metabolizmada kullanımına dair güncel makaleleri kavrayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücrenin moleküler yapısı | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Hücresel enerji nedir? | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Hücresel metabolizma nedir? | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Metabolik enerji sistemleri | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Fotosentez nedir? | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Fotosentezde reaksiyonlar | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Güncel makalelerle hücresel akışı ve metabolizmayı inceleme | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fotosentezin canlılar için önemi | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Hücresel solunum nedir? | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Hücresel solunum denklemleri nedir? | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Hücresel solunumun moleküler biyolojisi | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Fotosentez ve Solunumun karşılaştırılması | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Fotosentez ve solunumun güncel makalelerle incelenmesi | Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Konuların tekrarı ve tartışma | Ödevlerin ve örnek soruların tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |