Genel Bilgi
Kod | SYB447 |
Ad | Yüzme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Demonstrating basic swimming skills as one of the sporting activities, teaching swimming by transferring these skills to others with the right methods, and establishing the use and importance of swimming in daily life and sports.
Dersin İçeriği
Bu ders, beden eğitimi öğretmeninin ihtiyaç duyacağı suda hareket becerisi, yüzmedeki öğretme metotlarının öncülüğünde 4 teknik, çıkış ve dönüşlerle yarışmaların kuralları ve tesislerinin özelliklerini, yüzmenin günlük yaşamdaki kullanım alanları ile profesyonel alandaki sportif önemini kapsamaktadır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
GSGM Yüzme Atlama ve SutopuFederasyonu; Yüzme Öğretmeni El Kitabı, 1987, Ankara.
Notlar
YÜZME , Dr. Ahmet Bozdoğan, Morpa Kültür yayınları,2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Yüzme Tekniklerini kullanarak yüzer |
ÖÇ02 | Temel eğitimde kullanılan araç gereçleri tanır |
ÖÇ03 | Yüzme öğretim basamaklamalarını bilir |
ÖÇ04 | Yüzmede uygulanan yarışma kurallarını bilir |
ÖÇ05 | Yüzme tesislerini tanır ve tesis özelliklerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Neden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları ve öğretim basamakları | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Krawl tekniğine giriş. Özellikleri | Anlatım Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Anlatım Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Anlatım Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Yüzmede çıkış (start) | Anlatım Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri | Anlatım Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Anlatım Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. | Anlatım Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri | Anlatım Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Anlatım Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Anlatım Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve çıkış özelliklerine bakış. | Anlatım Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Genel Tekrar | Anlatım Gösterip Yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,80 | ||
AKTS | 3 AKTS |