Genel Bilgi
Kod | SYB152 |
Ad | Egzersiz Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Egzersiz fizyolojisi ve antrenman ile birlikte vücutta nelerin değiştiğinin anlaşılması
Dersin İçeriği
İnsan vücudunu meydana getiren hücre, doku organlar ve sistemlerin fonksiyonları, egzersiz esnasında ve sonrasında meydana gelen fizyolojik değişiklikler, değişik sportif aktivitelerde performansı etkileyen fizyolojik faktörler ve düzenli egzersizle ortaya çıkan uyum yanıtları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İnternet ve kütüphane veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Egzersizde metabolizmanın nasıl değiştiğini anlayabilir |
ÖÇ02 | Besin ögelerinin egzersizde nasıl kullanıldığının ve önemini bilir |
ÖÇ03 | Egzersizde anaerobik ve aerobik metabolizma kullanımını bilir |
ÖÇ04 | İskelet kası özelliklerinin ve egzersizdeki değişimleri bilir |
ÖÇ05 | Egzersizde solunum sisteminde meydana gelen değişiklikleri anlayabilir |
ÖÇ06 | Egzersizde kardiyovasküler sistemde meydana gelen değişiklikleri anlayabilir |
ÖÇ07 | Egzersizde maksimal oksijen alımı ve anaerobik eşik kavramlarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Egzersizde Metabolizma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Besin Ögelerinin egzersizde önemi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Vücut Sıvı Dengesi Ve Egzersiz | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Egzersizde Anaerobik Metabolizma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Egzersizde Aerobik Metabolizma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İskelet Kası ve Egzersiz | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Egzersizin Kas İskelet Sistemi Üzerine Etkisi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kas Kuvvetini Etkileyen Faktörler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Egzersizde Solunum Sistemi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Egzersizde Kardiyovasküler Sistem | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Maksimal Oksijen Alımı Kavramı | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Anaerobik Eşik Kavramı | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Performans Testlerinin Yorumlanması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Tekrar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |