Genel Bilgi
Kod | SYB282 |
Ad | Takım Sporları 2 (Basketbol) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beden eğitimi öğretimi olacak öğrencilerin basketbol teknik ve taktiklerini öğretebilecek düzeyde basketbol becerileri edinmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Basketbol ile ilgili bilgiler, saha, malzeme ve top, duruşlar, top tutma, PAS, TOP SÜRME, ŞUT, RİBAUNT VE SAVUNMA BİLGİLERİ
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Temel Basketbol , Cengiz Kuru, Seyfi Savaş Osman Emiroğlu, Yayınlanmamış ders notları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Beden eğitimi hakkında bilgi edinir ve uygular |
ÖÇ03 | Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır. |
ÖÇ04 | Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. kullanabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program içeriğinin açıklanması | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Oyunun tanımı-tarihçesi ve oyun kuralları | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Temel Teknik Duruşlar, Hareket Ve Stoplar | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Temel Teknik Top Tutma Ve Top Tutma Tekniği Geliştirme Çalışması | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Temel Teknik Pas Ve Öğretim Yöntemleri | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Top sürme ve teknığı geliştirici çalışmalar | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Temel Teknik Şut (Temel İlkeler Ve Durarak Tek El Şut) | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Temel teknik şut (turnike-sağ turnike) | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Turnike-sol turnike | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Hücum ve savunma ribauntu | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Temel teknik aldatmalar (toplu ve topsuz) | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Toplu Temel Teknik Aldatmalar | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Temel teknik savunma ( bireysel savunma) ve genel tekrar | Anlatma-Sunma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Genel tekrar | Explaining-Presenting | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Sunumları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Sunumları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |