Genel Bilgi
Kod | SYB355 |
Ad | Atletizm |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı atletizmin tanımı, dalları ve genel atletizm içeriğini öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini koşular, atlamalar ve atmalar oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Mustafa İşler, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2000) Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Metin Demir, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2016) Atletizm (İlhan Ağırbaş, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2015)
Notlar
Atlamalar Atmalar ve Koşular ile ilgili videolar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, atlamalar konusunda temel bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, atlamalar ile ilgili beceri kazanır. |
ÖÇ03 | Öğrenci, atmalar konusuna yönelik temel bilgileri açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci, atmalar ile ilgili beceri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atletizmin tarihçesi, sınıflaması, uzun ve orta mesafe koşuları | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çocuklarda uzun ve orta mesafe koşuları | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Genel aerobik dayanıklılık kazandırıcı alıştırmalar | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Aerobik ve anerobik dayanıklılık alıştırmaları | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Gülle atma tekniğine hazırlayıcı alıştırmalar | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Gülle atma teknikleri | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Gülle atma tekniklerinde hareket bölümleri | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Gülle atma tekniğini geliştirici alıştırmalar | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tekniklerin uygulanması | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Uzun atlama tekniklerine hazırlayıcı alıştırmalar | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Uzun atlama teknikleri | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Uzun atlama uygulamaları | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Uzun atlamada hız alma koşusu ve kontrol noktalarının belirlenmesi | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Hız alma koşusu ve kontrol noktalarının belirlenmesine yönelik uygulamalar | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |