SYB355 Atletizm

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB355
Ad Atletizm
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı atletizmin tanımı, dalları ve genel atletizm içeriğini öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini koşular, atlamalar ve atmalar oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Mustafa İşler, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2000) Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Metin Demir, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2016) Atletizm (İlhan Ağırbaş, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2015)

Notlar

Atlamalar Atmalar ve Koşular ile ilgili videolar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, atlamalar konusunda temel bilgi edinir.
ÖÇ02 Öğrenci, atlamalar ile ilgili beceri kazanır.
ÖÇ03 Öğrenci, atmalar konusuna yönelik temel bilgileri açıklar.
ÖÇ04 Öğrenci, atmalar ile ilgili beceri kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atletizmin tarihçesi, sınıflaması, uzun ve orta mesafe koşuları Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çocuklarda uzun ve orta mesafe koşuları Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Genel aerobik dayanıklılık kazandırıcı alıştırmalar Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Aerobik ve anerobik dayanıklılık alıştırmaları Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Gülle atma tekniğine hazırlayıcı alıştırmalar Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Gülle atma teknikleri Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Gülle atma tekniklerinde hareket bölümleri Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Gülle atma tekniğini geliştirici alıştırmalar Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Tekniklerin uygulanması Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Uzun atlama tekniklerine hazırlayıcı alıştırmalar Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Uzun atlama teknikleri Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Uzun atlama uygulamaları Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Uzun atlamada hız alma koşusu ve kontrol noktalarının belirlenmesi Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Hız alma koşusu ve kontrol noktalarının belirlenmesine yönelik uygulamalar Konu ile ilgili kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakların taranması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.06.2024 10:40