Genel Bilgi
Kod | SYB355 |
Ad | Atletizm |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı atletizmin tanımı, dalları ve genel atletizm içeriğini öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini koşular, atlamalar ve atmalar oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Mustafa İşler, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2000) Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Metin Demir, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2016) Atletizm (İlhan Ağırbaş, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2015)
Notlar
Atlamalar Atmalar ve Koşular ile ilgili videolar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, atletizmdeki koşular konusunda temel bilgileri hatırlar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, atlamalar ile ilgili becerileri yapar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, atmalar konusuna yönelik temel becerileri yapar. |
ÖÇ04 | Öğrenci, atletizmdeki çoklu yarışmalar hakkındaki bilgileri hatırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atletizmin tarihçesi, sınıflaması, uzun ve orta mesafe koşuları | Atletizm hakkında genel bilgi taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çocuklarda uzun ve orta mesafe koşuları | Orta ve uzun mesafe koşuları ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Genel aerobik dayanıklılık kazandırıcı alıştırmalar | Dayanıklılık hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Aerobik ve anerobik dayanıklılık alıştırmaları | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Gülle atma tekniğine hazırlayıcı alıştırmalar | Gülle atma tekniği hakkında videolar izleme. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Gülle atma teknikleri | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Gülle atma tekniklerinde hareket bölümleri | Gülle atma yarışma videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Gülle atma tekniğini geliştirici alıştırmalar | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tekniklerin uygulanması | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Uzun atlama tekniklerine hazırlayıcı alıştırmalar | Uzun atlama teknikleri hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Uzun atlama teknikleri | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Uzun atlama uygulamaları | Uzun atlama tekniği ile ilgili videolar izleme. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Uzun atlamada hız alma koşusu ve kontrol noktalarının belirlenmesi | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Hız alma koşusu ve kontrol noktalarının belirlenmesine yönelik uygulamalar | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |