Genel Bilgi
Kod | SYB357 |
Ad | Yüzme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel yüzme becerilerini sergileyebilen, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktarabilen, yüzmenin öneminin farkında öğrenciler yetiştirmek
Dersin İçeriği
Yüzme sporuyla ilgili teknik ve taktik beceriler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
YÜZME , Dr. Ahmet Bozdoğan, Morpa Kültür yayınları,2006
Notlar
GSGM Yüzme Atlama ve SutopuFederasyonu; Yüzme Öğretmeni El Kitabı, 1987, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
ÖÇ02 | Yüzme havuzlarını ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini kullanır |
ÖÇ03 | Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
ÖÇ04 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
ÖÇ05 | Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Neden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları | Kaynak okuma ve suya alıştırma becerilerinin uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Krawl tekniğine giriş. Özellikleri | Krawl tekniği giriş alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Krawl tekniği alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Krawl tekniği alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Yüzmede çıkış (start) | atlamaya yönelik basit alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri | Sırt üstü pozisyon kazandıran çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Vize sınavına kadar olan bölüm ve konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Sırt üstü ayak ve kol çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. | Sırt üstü koordinasyon çalışmaları ve kurallara yönelik kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri | Kurbağalamaya giriş dirilleri | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Kurbağalamada koordinasyon dirilleri | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Kurbağalamada koordinasyon dirilleri | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve star özelliklerine bakış. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Tüm Konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Krawl tekniği alıştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |