Genel Bilgi
Kod | MDS228 |
Ad | Teknik Rapor Yazımı ve Sunumu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Esma KAHRAMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin mesleki rapor yazma ve topluluk önünde etkili sunum yapma bilgisini edinmesi ve bunu kullanabilme becerisini kazanmasıdır.
Dersin İçeriği
Rapor, tanımı, kısımları. Bir araştırma raporunun hazırlanması. Araştırmanın planlanması, planın uygulanması. Raporun yazımı. Veri kaynakları ve kaynaklardan yararlanma. Rapor yazımında imla kurallarının kullanılışı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Örnekleriyle Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Doç. Dr. Hasan Tutar-Ferit Ayyıldız, Seçin Yayıncılık,2008. Yazışma Teknikleri-Örnekler ve Uygulamalar, Hakan Koç-Menekşe Tarhan Öztoprak, Seçkin Yayıncılık, 2007. Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri, Prof. Dr. Galip Akın, Tiydem Yayıncılık, 2009. Başarılı Sunum Teknikleri, Andrew Bradbory-çev.H. Elçi, Resital-Kaizen, 2006. Etkili Ve Başarılı Konuşma Sanatı-Prezantasyon – Sunum, Birol Vural, Hayat Yayınları, 2003. Bilimsel Anlatım – Yazılı ve Sözlü Sunum İlkeler_, Prof. Dr. K. Erçin Kasapoğlu, Sinemis Yayınları, 2010. Etkili Sunum Teknikleri, Prof. Dr. Demet Güniz-Dr. Ayşen Temel Eğinli, Detay Yayıncılık, 2010
Notlar
İnternet ve diğer kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel teknik yazı çeşitleri, yazılı ve sözel sunumun önemi bilir. |
ÖÇ02 | Rapor yazımının planlanması, rapor yazım kılavuzu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Rapor yazarken dikkat edilmesi gereken konuları bilir. |
ÖÇ04 | Sunum hazırlarken dikkat edilmesi gereken konuları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel teknik yazı çeşitleri, yazılı ve sözel sunumun önemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Proje-rapor süreci bilimsel proje süreci ve raporlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Rapor türleri, rapor yazım etiği | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Rapor yazımının planlanması, rapor yazım kılavuzu | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Rapor yazarken dikkat edilmesi gereken konular | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Raporların şekil ve içeriği | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Rapor bölümleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sözlü sunum hazırlanması, iyi bir sunum yapmanın yol haritası | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Dikkat ve ilgiyi canlı tutma ve sunum sırasında dikkat edilmesi gereken kurallar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Proje Sunumu 1 | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | Proje Sunumu 2 | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
13 | Proje Sunumu 3 | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
14 | Proje Sunumu 4 | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Proje Sunumu 5 | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
AKTS | 3 AKTS |