MO1713 Profesyonel Koçluk

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MO1713
Ad Profesyonel Koçluk
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı: Tüm yönetim kademelerinde çalışanların kişisel ve profesyonel potansiyellerini maksimize etmelerine katkı sağlamak amacıyla düşünce doğurucu ve yaratıcı bir süreçte onlarla nasıl ortaklık yapacaklarını öğretmektir.

Dersin İçeriği

1-Yönetici, lider ve koçluk kavramlarını tanımlamak 2-Koç, mentor, danışman, psikolog farklarını açıklamak 3-Koçluk becerilerini açıklamak 4-Koçluk ortamını açıklamak 5-Etik ilkeleri tanımlamak 6-Etkin dinleme becerisi 7-Güçlü soru sorma becerisi 8-Grow tekniği 9-Değerler çalışması 10-Yaşam denge çarkı çalışması 11-Kişilik profilleri çalışması 12-Koçlukta metafor çalışması 13-Kişisel Swot çalışması 14-Vizyon çalışması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Koaktif koçluk, Laura Whitworth, Karen Kimsey House, Henry Kimsey House, Phillip Sandahl, MediaCat

Notlar

Performans için Koçluk, Yönetim Kitapları John Whitmore


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Koçluğu ve temel kavramlarını tanımlar
ÖÇ02 Koçluğun, yöneticilik ve liderlikle olan ilişkisini açıklar
ÖÇ03 Koçluğun, mentörlük, danışmanlık ve psikologdan farkını açıklar
ÖÇ04 Dinleme seviyelerini tanımlar
ÖÇ05 Etkin dinleme becerisini kazanır
ÖÇ06 Güçlü soru sorma sürecini açıklar
ÖÇ07 Güçlü sorular sorma becerisini uygular
ÖÇ08 Koçluğun etik ilkelerini açıklar
ÖÇ09 Koçluk ortamını tanımlar
ÖÇ10 Grow tekniğini tanımlar
ÖÇ11 Değerler çalışmasını tanımlar
ÖÇ12 Kişilik profillerini tanımlar
ÖÇ13 Kişisel swot çalışmasını tanımlar
ÖÇ14 Vizyon çalışmasını tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri tanımlama.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistiki yöntemleri açıklama.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini anlama.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri kullanma 2
PÖÇ06 Belirsiz Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama.
PÖÇ07 Belirsiz Yönetim ve organizasyon alanındaki araştırma sonuçlarını yorumlama.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel nitel ve nicel analiz programlarını etkili bir şekilde kullanma. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Koçluk kavramı Koaktif koçluk ch.1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Koçluk, yöneticilik ve liderlik kavramları ilişkisi Koaktif koçluk ch.2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Etkin dinleme becerisi Koaktif koçluk ch.3 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Güçlü soru sorma becerisi Koaktif koçluk ch.4 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Grow tekniği Koaktif koçluk ch.5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Değerler çalışması Koaktif koçluk ch.6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Yaşam denge çarkı çalışması Koaktif koçluk ch.7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Kişilik profilleri çalışması Koaktif koçluk, ch.8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
9 Kişisel Swot çalışması Koaktif koçluk, ch.9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Koçlukta metafor Koaktif koçluk, ch.10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Koçlukta değişim çarkı Koaktif koçluk, ch.11 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
12 Koçlukta vizyon çalışması Koaktif koçluk, ch. 12 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Yarıyıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
14 Yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
15 Vizyon çalışması sunumu 1 sunuma hazırlık 1 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Vizyon çalışması sunumu 2 sunuma hazırlık 2 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Vizyon çalışması sunumu 3 sunuma hazırlık 3 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.06.2024 11:04