Genel Bilgi
Kod | ILH433 |
Ad | Kur'an Okuma ve Tecvid VII |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALİ TEMEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ALİ TEMEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALİ TEMEL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ALİ TEMEL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kur'an okuyabilme ve Kur'an-ı Kerim ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi. Kur'an okuma kurallarının kavratılması.
Dersin İçeriği
Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak.
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Ramazan Pakdil, Ta'lim Tecvid ve Kıraat, M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları (İFAV), İstanbul, 2013.
Notlar
Abdurrahman Çetin, Kur'an Okuma Esasları, Emin Yayınları, Bursa, 2014.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1- Kur'an harflerini telaffuz edebilir. |
ÖÇ02 | 2- Kur'an-ı Kerim'i yüzünden okuma becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | 3- Kur'an okuma kurallarını kavrar ve bu bakış açısıyla Kur'an metnini analiz edebilir. |
ÖÇ04 | 4- Taha Suresi'nin ilk sayfasının tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. |
ÖÇ05 | 5- Bakara Suresi'nin 183-186. ayetlerini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. |
ÖÇ06 | 6- Necm Suresi'nin ilk sayfasının tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. |
ÖÇ07 | 7- Ğaşiye Suresi'ni tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. |
ÖÇ08 | 8- Ala Suresi'ni tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. |
ÖÇ09 | 9- Tarık Suresi'ni tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. |
ÖÇ10 | 10- Yasin, Mülk, Nebe ve Nas-Duha Surelerini ezberden tedvir tarzında tekrarlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzünden okuma (Fussilet Suresi). | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Taha Suresi'nin 1. sayfasının ezberlenmesi.Tecvid tahlilleri. | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Yüzünden okuma (Şura Suresi). Tecvid tahlilleri. | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Yüzünden okuma (Zuhruf Suresi). Bakara Suresi'nin 183-186. ayetlerinin ezberlenmesi. | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Necm Suresinin ilk sayfasının ezberlenmesi. Tecvid tahlilleri. | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Yüzünden okuma (Duhan ve Casiye Sureleri). Ğaşiye Suresi'nin ezberlenmesi. Tecvid tahlilleri. | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Yüzünden okuma (Ahkaf Suresi). Kur'an okuma hataları lahn | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Tecvid tahlilleri. | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Ala Suresi'nin ezberlenmesi. Tecvid tahlilleri. | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Yüzünden okuma (Muhammed Suresi). Tarık Suresi'nin ezberlenmesi. | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Yüzünden okuma (Fetih, Hucurat ve Kaf Sureleri).Yasin Suresi'nin tedvir tarzında ezber tekrarı (1-3. sayfalar). | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Yüzünden okuma (Zariyat ve Tur Sureleri). Yasin Suresi'nin tedvir tarzında ezber tekrarı (4-6. sayfalar). | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Yüzünden okuma (Necm, Kamer ve Vakıa Sureleri). Nebe Suresi'nin 1. sayfasının tedvir tarzında ezber tekrarı. | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Yüzünden okuma (Hadid Suresi). Nebe Suresi'nin 2. sayfasının tedvir tarzında ezber tekrarı. Nas-Duha Surelerinin talimi. | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |