Genel Bilgi
Kod | ME201 |
Ad | Electrical and Electronics Eng. Fund. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin temel elektrik ve elektronik sistemler hakkında bilgi edinmesini sağlamak.
Dersin İçeriği
Direnç, Yalıtkan, Ohm Kanunu, Özellikleri ve Lineer Olmayan Özellikleri, Kirchoff Gerilme Kanunu (KVL), Gerilim (KVL), Elektrik Akımı, DC ve AC Kaynakları, Kirchoff'un Akım Yasası Bölüm Prensibi, Güncel Bölüm Prensibi, Wheatstone Köprüsü, Thevenin Teoremi, Bir Devrenin Eşdeğerli Thevenin Analiz Hesabı, Doğru Akım (DC) ve Dalgalı Akım (AC), Gerilim Dalga Formu, Kapasitans, Kondansatörler, Bir Kapasitörde Tutulan Yük, Mikrodenetleyici, Transistör, Röle, DC Motor, Değişik yükler için Anahtarlama Uygulamaları, LCD Ekranlar, Sıcaklık Algılama, Mikro-denetleyiciler, Zaman Sabitinin Anlamı, İndüktans, RL Devreleri, Yazılımda Devre Analizi, DC Motor Hızı ve Yön Kontrolü
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Schaum's Elektrik Devreleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kavramlar. Gerilim, akım, enerji, gücün tanımı ve örnek problem çözümleri. |
ÖÇ02 | Devre yasaları ve DC devrelerinin çözüm metodları: Seri-paralel devre bağlantıları ve özellikleri |
ÖÇ03 | Karmaşık devrelerin eşdeğerine indirgenmeleri. Yıldız-Üçgen dönüşümleri |
ÖÇ04 | Devre analizi, düğüm noktası potansiyelleri metodu ve örnek problemler. |
ÖÇ05 | Süperpozisyon teoremi, Thevenin teoremi. Norton teoremi ve örnek problemler. |
ÖÇ06 | Maksimum güç transferi teoremi Millman teoremi ve örnek problemler. |
ÖÇ07 | Enerji depolayabilen devre elemanları: Kapasitör,Endüktans. |
ÖÇ08 | Alternatif Akımın üretilmesi. Periyod, frekans ve faz farkı kavramları. |
ÖÇ09 | Alternatif Akımın değerleri. direnç, kapasitans ve endüktans. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Makine Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Makine Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Makine Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Makine Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Makine Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Makine Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrik Akımı, DC ve AC Kaynakları, Kirchoff Akım Yasası (KCL) | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gerilim, Elektrik Gücü, Mekanik Enerji ve Elektrik Enerjisi, Direnç, İzolatör, | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ohm Kanunu: V-I Karakteristikleri ve Lineer Olmayan V-I Özellikleri, Kirchoff Gerilim Kanunu (KVL) | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gerilim Bölme Prensibi, Akım Bölme Prensibi | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Wheatstone Köprüsü, Thevenin Teoremi | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bir Devrenin Eşdeğeri Thevenin Analizi, Doğru Akım (DC) ve Alternatif Akım (AC), Gerilim Dalgaformu | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kapasitans, Kondansatörler: Temel İlişki Kapasitörde Depolanmış Yük ve Zaman Sabitinin Anlamı | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Yazılı sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İndüktans, R-L Devreleri, Yazılımda Devre Analizi | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Mikro denetleyiciler, Mikro denetleyiciler için gömülü yazılım | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Transistör, Röle, DC Motor | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çeşitli yükler için Anahtarlama Uygulamaları, LCD Ekranlar | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sıcaklık Algılama, DC motor Hızı ve Yön Kontrol | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dersin kısa özeti 1 | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dersin kısa özeti 2 | Konu ile ilgili ders notları ve kaynak kitapları gözden geçirme 14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yazılı sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yazılı sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
AKTS | 3 AKTS |